Ranglers: Påskfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ranglers: Påskfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ranglers: Påskfiske

Låg ledigt och givetvis skulle man klämma in lite fiske. Larsson var på besök i Varberg hela helgon och vi hade planen färdig för oss hur fisket skulle bedrivas. Både fredagen och måndagen skulle det flötestrollas med stor sill som agn.
    På fredagen var det iglasjön som stod som värd. Fisket började riktigt trögt vi körde över stora delar av sjön flera gång och timmarnas bara försvann utan att något hände. Men framåt lunch så ser vi att ett av mina flöten guppar till, men mer än så blir det inte. Men det va ändå tillräckligt för att få upp förtroendet igen. En stund senare får jag på en skaplig fisk känns det som, men den kliver tyvärr av en stund senare innan vi fick en chans att se den.
    Som lite plåster på såret lyckas jag landa en gädda på strax över 4 kilo det sista jag gör innan vi ger oss för dagen.

Måndagen så begav vi oss till grannsjön säm. Vi tog en av mina båtar och slängde upp på biltaket, en båt som är väl utrustad för flötestrolling. Direkt i vattnet känner man en härlig känsla och alla tvivel från fredagens fiske är bortblåsta. Men eftersom timmarna gick utan något händer så kröp sig tvivlet närmare, vi tvingades se oss besegrade och ge oss av från säm utan någon fisk.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 265 visningar