Sonen fick nytt PB | BigPig Fishing Team - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sonen fick nytt PB | BigPig Fishing Team

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sonen fick nytt PB | BigPig Fishing Team

För nån vecka sedan åkte jag ut på ett kort pass med sonen. Ja, han är knappa 2 år gammal så de gånger han e med blir det inga längre pass.

Då vi anländer till platsen så känns det riktigt hett i luften. Ni vet de få gånger då allt stämmer.
    Solsken, vind och värme denna årstid.

Jag fiskade inte länge innan jag märkte att Lenni höll på att bli otålig. Han ville ju också fiska.
    Då blev det så att jag kastade ut, och sedan fick han hålla i spöt och jag fick sköta rullen.(vevade in)
    Andra kastet som vi gjorde på det här viset så trodde jag att jiggen hade fastnat i botten.
    Då tog jag över.

Jag ryckte till i spöt och kände strax därpå att det satt en gädda på kroken. Då gäddan kom upp på land blev Lenni skit skraj. Han hade inte sett en så stor gädda förut. Det som gladde mig mest var att Lenni var lyckligast då gäddan fick simma tillbaka.

nytt pb för Lenni 6,7kg 97cm

Kort efter att vi landat denna fisk märker jag på sonen att han vill åka hemåt. Då var det bara att packa ihop och gå mot bilen.

Detta var för mej mycket mera pannbensfiske än att stå i rugen 4 dagar å fiska. Att bryta fisket mitt i, då man just har fått blodad tand.

Men då sonen är med, så fiskar vi på hans villkor.

//Daniel Vähäkangas

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 265 visningar