I fredags så var jag med turbåten Linda från Landskrona på grundvattensfiske tillsammans med min gode vän Mats Hallin. Och efter den senaste tidens grymma fiske var förväntningar på topp. Men det skulle visa sig att vi fick kämpa för fiskarna ingen ström eller vind och strömskilje på botten är inga optimala förhållande för grundvattensfiske. Men ett stort arrangemang från skepparen och nötande från vår sida så fick vi ett gäng torskar så där blev torskfile i frysen sen hade vi väldigt trevligt och kul vilket är minst lika viktigt.
På lördagen var det att gästa Vandia för årets metepremiär och vi var ett bra gäng som bokat in oss något vi absolut inte skulle ångra vilken premiär det blev riktigt bra fiske. Trots rätt tidigt på säsongen så var där bra fart i rödspättorna där största vägde strax över 1 kg många fina matfiskar och mängdmässigt var det riktigt bra också. Så det blev en riktigt rolig dag med ett kanonmete och roligast för mig var att Olle också var med och jag hoppas han orkar vara med på fler turer i vår.
På lördagen var det att gästa Vandia för årets metepremiär och vi var ett bra gäng som bokat in oss något vi absolut inte skulle ångra vilken premiär det blev riktigt bra fiske. Trots rätt tidigt på säsongen så var där bra fart i rödspättorna där största vägde strax över 1 kg många fina matfiskar och mängdmässigt var det riktigt bra också. Så det blev en riktigt rolig dag med ett kanonmete och roligast för mig var att Olle också var med och jag hoppas han orkar vara med på fler turer i vår.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)