Efter att ha kommit till Karlsrorondellen i Kalmar inser Sven Haglund, min svärfar och en av skaparna bakom fisketeamet Hälls Anglers att vi glömt maggotsen! Så det var bara att snällt vända tillbaka till Nybro och hämta upp burkarna.
Väl på plats så riggade vi upp allt och gav oss ut längs ån. Vädret var perfekt, inte för kyligt och lagom mycket sol. Det gick väldigt trögt i början så vid tolv tiden gick vi tillbaka till bilen för att äta lite och samla nya krafter.
När vi körde iväg för att byta plats och börja andra passet så gick det bra, vi såg hela tiden en massa Id, men de var inte sugna på att hugga precis. Mer sugna på att leka. Men vi fick upp några och de var väldigt fina. Större än vad jag trodde de skulle vara. Efter nio timmar så vart vi riktigt nöjda och då var det dags att köra hem. Fick dessutom testa min nya jacka från Dogger.se En Savage Gear Soft Shell och den är grymt skön och lätt. Vindtät också, vilket var riktigt skönt när det blåste till ibland.
Imon åker vi iväg på ett nytt äventyr, men mer om det imon
Inlägget Idfiske med Sven Haglund från Hälls Anglers dök först upp på NFTeam.se.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)