Idag var jag och Svensson från Edge ut till bruket en sväng. Vi har skapat en förening "08:or för hållbart havsöringsfiske". Vi driver frågan om hållbart havsöringsfiske genom att endast ha bomturer då vi fiskar havsöring. Allt annat vore ju förkastligt!
Var lite lagom mulet och blåsigt idag, det var flytring på för att komma åt de grundområden som finns vid bruket.
Paddlade ut till ön för att fiska av utsidan medans Svensson gjorde viken från fastlandet. Lågt vatten.. Mycket lågt vatten kändes det som.
Faktiskt första sjösättningen av gammla bettan under 2015.
När jag driftar förbi grundområdena så får jag dagens enda känning, ett bra "nyp" som rätar ut linan.. men inget mer..
Vi tar sedan landvägen norrut och fiskar av de olika vikarna. Som vanligt är vi klädda som skumma personer från icke namngivet land öster om Finland och väster om Kina. Man ska göra vad man kan för att försöka dra in pengar till försvaret.
Fulladdat idag, man vet ju aldrig omständigheterna..
Fiskets väsentligheter, kaffe, gifflar, kakor, lite fiskegrejjer och...
Någon anna lika tokig, så man inte känner sig utanför...
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Var lite lagom mulet och blåsigt idag, det var flytring på för att komma åt de grundområden som finns vid bruket.
Paddlade ut till ön för att fiska av utsidan medans Svensson gjorde viken från fastlandet. Lågt vatten.. Mycket lågt vatten kändes det som.
Faktiskt första sjösättningen av gammla bettan under 2015.
När jag driftar förbi grundområdena så får jag dagens enda känning, ett bra "nyp" som rätar ut linan.. men inget mer..
Vi tar sedan landvägen norrut och fiskar av de olika vikarna. Som vanligt är vi klädda som skumma personer från icke namngivet land öster om Finland och väster om Kina. Man ska göra vad man kan för att försöka dra in pengar till försvaret.
Fulladdat idag, man vet ju aldrig omständigheterna..
Fiskets väsentligheter, kaffe, gifflar, kakor, lite fiskegrejjer och...
Någon anna lika tokig, så man inte känner sig utanför...
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)