Nya inköp och en visit i viken | Skitviken deluxe - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya inköp och en visit i viken | Skitviken deluxe

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nya inköp och en visit i viken | Skitviken deluxe

Jag beställde för par dagar sen ett nytt spinnspö såhär inför våren. Till en början hade jag kikat på "en aning" dyrare modeller, typ st croix och westins fina spön, men fick efter ett besök hos bilmekanikern (6550 kronor fattigare) kika på något snäppet snällare mot plånboken.
    Jag gick nog igenom samtliga svenska webshopars rea-flikar innan jag snubblade över ett Spro Norway Expedition Jerkbait 8' 60-150g hos Mieko.
    Priset var 599 spänn och kändes oerhört prisvärt för ett spö med kvalitétskomponenter som fuji-fäste och sic-ringar. Dock hittade jag i princip ingenting skrivet om spöt varken positivt eller negativt men jag bestämde mej för att göra en chansning i alla fall, och jag måste säga att det verkligen inte är något jag ångrar!

Efter en vända till den berömda viken tillsammans med halva betes-arsenalen ger jag spöt alla tummar upp! Parat med min gamla c4a kastade jag beten från 50 till närmare 200 utan några som helst problem, det var också lagom styvt utan att kännas det minsta påkigt. Bättre spinnspö under 1000 lappen har inte jag testat än i alla fall!
    Det ska bli spännande och känna på fisk med grejerna och det känns knappast som att jag blir besviken!

Utöver spöt inhandlade jag även en gammal goding och möjligtvis en ny favorit idag efter jobbet, en klassisk 6" The Pig suspending i hot pike kulör och en 15cm McHybrid i Lysröret.
    McHybriden gick tokläckert i vattnet och gick att fiska förvånansvärt långsamt, det finns nog stor chans att den blir en hit hos gäddorna i vår!

Förövrigt såg fjärden ut att vara i stort sett isfri, det rycker inte lite i fisketarmen nu.
    1 April får man börja nyttja båtplatsen och det känns som evigheter kvar minst sagt..

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 241 visningar