Som du har lest om før, fikk jeg problemer med laderen jeg bestilte sammen med batteriene til RC-loggingsbåten. Nå har laderen jeg bestilte fra Arngren.no kommet.
Vanligvis bestiller jeg slike "dingser" som dette via ebay. Leveringstiden blir gjerne lang fra Kina, men prisen er en brøkdel av å handle hos en norsk forhandler. Siden disse "dingsene" nettopp er billige, plager det meg ikke at jeg ikke kan slå i bordet med Forbrukerkjøpsloven dersom noe går i stykker. Men nå var altså laderen jeg kjøpte på ebay ødelagt, og jeg trengte en erstatning fort for å komme videre i prosjektet mitt.
Jeg bestilte laderen fra Arngren.no etter at jeg først hadde snakket med de på telefonen om hva slags lader jeg skulle ha. Samtalen var riktig hyggelig, og jeg fikk den hjelpen jeg trengte (trodde jeg). Laderen jeg ble anbefalt var riktignok svindyr sammenliknet med de jeg fant på ebay, men jeg har forståelse for at det koster penger å drive business i Norge.
Jeg fikk ikke noe svar på bestillingsmailen min, ikke engang en automatisk svarmail av typen "Din henvendelse er mottatt". Noen dager senere sendte jeg en ny mail, og lurte på hvor det ble av laderen min, og om jeg kunne få et pakkesporingsnummer. Den mailen fikk jeg svar på, laderen var utsolgt.
I dag kom laderen, tilsynelatende sendt rett fra Arngrens leverandør. Det er bra at den ble sendt rett derfra, for å spare tid. Det som ikke er helt bra, er at jeg fortsatt ikke har fått kvittering på laderen, noe Arngren er lovpålagt å sende.
Overraskelse nummer to var at laderen mangler kabel for å plugge den i veggen! I bruksanvisningen ser jeg at jeg må ha en adapter som gir 10-18 volt DC for å bruke laderen.
Skjermbilde av laderen på Arngren.no:
Det er helt riktig at det ikke står i spesifikasjonen at det følger med adapter. Jeg burde kanskje ha skjønt at det betyr at den ikke følger med?
Hva som kom i pakken:
Dette synes jeg at jeg burde blitt informert om på telefonen. Såpass forventer jeg faktisk av en norsk forhandler. Hadde jeg blitt opplyst om dette, hadde jeg kjøpt adapteren i samme omgang, og Arngren hadde tjent noen kroner ekstra. Ved å la være å opplyse om adapteren, må jeg i gang med enda en bestilling, og den blir garantert ikke til Arngren....
Ny stopp i RC-prosjektet, jeg begynner å bli bittelitt irritert av hele prosjektet.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Vanligvis bestiller jeg slike "dingser" som dette via ebay. Leveringstiden blir gjerne lang fra Kina, men prisen er en brøkdel av å handle hos en norsk forhandler. Siden disse "dingsene" nettopp er billige, plager det meg ikke at jeg ikke kan slå i bordet med Forbrukerkjøpsloven dersom noe går i stykker. Men nå var altså laderen jeg kjøpte på ebay ødelagt, og jeg trengte en erstatning fort for å komme videre i prosjektet mitt.
Jeg bestilte laderen fra Arngren.no etter at jeg først hadde snakket med de på telefonen om hva slags lader jeg skulle ha. Samtalen var riktig hyggelig, og jeg fikk den hjelpen jeg trengte (trodde jeg). Laderen jeg ble anbefalt var riktignok svindyr sammenliknet med de jeg fant på ebay, men jeg har forståelse for at det koster penger å drive business i Norge.
Jeg fikk ikke noe svar på bestillingsmailen min, ikke engang en automatisk svarmail av typen "Din henvendelse er mottatt". Noen dager senere sendte jeg en ny mail, og lurte på hvor det ble av laderen min, og om jeg kunne få et pakkesporingsnummer. Den mailen fikk jeg svar på, laderen var utsolgt.
I dag kom laderen, tilsynelatende sendt rett fra Arngrens leverandør. Det er bra at den ble sendt rett derfra, for å spare tid. Det som ikke er helt bra, er at jeg fortsatt ikke har fått kvittering på laderen, noe Arngren er lovpålagt å sende.
Overraskelse nummer to var at laderen mangler kabel for å plugge den i veggen! I bruksanvisningen ser jeg at jeg må ha en adapter som gir 10-18 volt DC for å bruke laderen.
Skjermbilde av laderen på Arngren.no:
Det er helt riktig at det ikke står i spesifikasjonen at det følger med adapter. Jeg burde kanskje ha skjønt at det betyr at den ikke følger med?
Hva som kom i pakken:
Dette synes jeg at jeg burde blitt informert om på telefonen. Såpass forventer jeg faktisk av en norsk forhandler. Hadde jeg blitt opplyst om dette, hadde jeg kjøpt adapteren i samme omgang, og Arngren hadde tjent noen kroner ekstra. Ved å la være å opplyse om adapteren, må jeg i gang med enda en bestilling, og den blir garantert ikke til Arngren....
Ny stopp i RC-prosjektet, jeg begynner å bli bittelitt irritert av hele prosjektet.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)