parabellum: 150219 Vadfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 150219 Vadfiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • parabellum: 150219 Vadfiske

    Har inte alls blivit den mängden fiske som jag hade hoppats på och det lär bli sparsamt med den varan också den närmaste tiden, men det är bara att ta tillvara på alla pass. Långa som korta.
    Helgen som gick var vi i Karlskrona igen och då är givetvis fiskeprylarna med. Hade planer på att komma ut med båt men det gick inte denna gången utan det blev vadfiske med trevlige Jesper Larsen från*Carlskrona Sportfishing. Första platsen tyckte jag såg het ut men det var möjligt att det var lite för mycket vind just där men efter en kortare flytt fick vi kontakt med gädda och Jesper landade dagens första. Vi*gnetade på i vassar och vikar och överallt såg vi spår av typ vildsvin så nästa gång borde det bli spinnspö med tillhörande vapenalternativ…Efter några timmar avslutade vi fisket och totalt landade vi 6 gäddor. 4-2 till Jesper.
    Igår, torsdagen den 19 februari fick jag tid över för lite fiske igen. Orkade inte testa sjön för i år så det fick bli mindre översvämmade bäckar där jag vet att det finns lite gädda och förhoppningsvis kommer det bara bli bättre och bättre. Allt tyder på detta då mängden och storleken ökat sen förra året. Fick direkt kontakt med gädda på Renzshaden så varför byta. Den är som jigg lättfiskad och väldigt ettrig med paddeln även vid långsam inspinning. Åtta gäddor blev det totalt, dock på en rätt lång sträcka men det finns ett par pooler där de står och trycker nu, ska dock bli spännande att leta efter dem när vattnet intagit normalt vattenstånd igen. Största vägde runt 5kg men kämpade säkert som en åttakilos…minst!!

    Gäddor 2015
    Anders:*1
    Martin:*13
    Emil:*0
    Tim:*2

    Totalt: 16


    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X