ThePikeFather: Stjäla andras ideér? Ok, inte!? 5/2-15 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Stjäla andras ideér? Ok, inte!? 5/2-15

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: Stjäla andras ideér? Ok, inte!? 5/2-15

Precis som rubriken antyder ställer jag mig personligen frågan om det är ok att stjäla andras ideér?
    Såg något inlägg*på Facebook om en person som handlat på sig massor av beten inför våren.
    En person hade lagt en kommentar i stil med att “bojkotta eller köp inte Fladens beten, det är rip off på Zonkers beten” då bilden innehöll både Fladens och Zonkers beten.
    Mina personliga åsikter:*Hade helt missat betet som går under namnet Maxximus Predator. Det är i mina ögon sinnessjukt likt McMioTail, dock bara det 50gramsbetet från Fladen.
    Jag har inget problem med att privatpersoner, typ barn härmar andras beten när de bygger beten själv. Eller de snålisar som gjuter av vinnande gummibeten för egen fiskeräkning. Men Fladen! Inte för jag känner dem som det hetaste märket, men trodde de var seriösare än så!?
    Fladen har alltså en modell som de kallar: Maxximus Predator Tail, och det är framförallt 50gramsvarianten som jag tänker på.

Färgen Sthlm av*Maxximus Predator Tail från Fladen.
    .
    Motsvarande från Svartzonker heter McMio-Tail och väger 60gram.

Typ samma bete. Sinnes!
    .
    Vi tar ett exempel till.
    Fladens.

Formen, den snarlika färgsättningen. Även om Fladen på sina färgkartor har endel egna färger också vilket är positivt.
    .
    Clabsters bete, samma lika.

Ni fattar.
    .
    Så alla som hör av sig till mig och ber om formmässiga råd till när man bygger beten. Jag har ett och samma tips till alla. Kom med något eget!
    Gör en egen form, utgå ifrån ett vitt papper och blyerts. Sen självklart, omedvetet hämtar man inspiration från andra, så är det för alla. Men i detta fall verkar det rätt och slätt bara vara en kopia. Tröttsamt och aningens en besvikelse. Till Fladen kan jag bara säga. Har ni formtankar om kommande beten, ring mig eller mejla så ska jag ge er ovan nämnt råd eller komma med ideér till er.
    .
    Gör om, gör rätt!
    .
    Allt gott!
    //Klas

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 802 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 260 visningar