Svål Fishing: Första gäddpasset 2015! 2015-02-01 15:36 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svål Fishing: Första gäddpasset 2015! 2015-02-01 15:36

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Svål Fishing: Första gäddpasset 2015! 2015-02-01 15:36

Halloj allesammans!!! 2015-01-31

Den oändliga väntan efter is mättas aldrig då det så kallade "skit vädret" huserar över våran lilla ö Åland, och det verkar ha kommit för att stanna.
    Det blir någon minusgrad på natten och någon plus grad på dagen alltså inget bra bygga is väder.
    Ismetespulkan och dess innehåll bara skriker nerifrån garaget och det är ett skärande skrik för fiske suget, ett skrik som gör det svårt att sova om nätterna.
    Men om vädret ska vara skit, så får man ta tag i det med egna fantasier och använda sig av dom metoder som är möjligt genomförbara.
    Jag började planera i början på veckan med svåls nya stjärnskott Kim Mäkki och även farbror Sjölund från team mojo boats.
    Det skulle flötes trollas med stora fina mörtar , två stycken skulle kasta med spinn och jag skulle fluga, Vi skulle göra det omöjligt för gäddorna att simma fria från frestelser.

MEN..................

Sjölund avbokade ganska snabbt då han hade glömt bort att det var dop på G, så det är ju en rimlig ursäkt men långt i från godkänd heheheeh (=.
    Kim skickade en bild på lördag kvällen på en dunk vin och några tomma flaskor öl, samt att han hade glömt bort att han planerat columbus marton på tv....... hahahahaa.

Så det som skulle bli det mest effektivaste passet någonsin skrivet i svåls historia slutade med att jag själv fick köra lite flytringsfiske!!!

Har man helgjour måste alltid fiskegrejer finnas redo (=
    Så vid 12 tiden kunde jag börja paddla ut och mötes av ett tok kallt vatten inte så kallt så det var fruset men nästan, som att simma runt i en smoothie.

Det var precis som en matta av tunt tunt gegg, Så flugfisket vart ganska svårt eller rent ut sagt kändes det hopplöst, så efter 1,5 timmes vispande började jag få nog, kändes bara idiotiskt.
    Så som en besegrad fiskare tänkte jag att jag skulle ta en flugfiskeselfie sen skulle jag skita i det här.

bilden som skulle bevisa jag varit ute iallafall.
    Men efter att ha sugit på "Big Daddy" spöt för selfiefotografering var det som ett ljus som tändes i min ständigt gäddjakt tänkande hjärna.
    Jag tynger ner flugan med dubbla konor så kommer iallafall flugan under sörjan, och jag borde kunna se på linan om det nappar, och dra in linan låååååångsamt.

Och hallelulja det funkade linan vart precis som ett flöte!!

Ingen stor, men det funkade, så helt plötsligt glömde jag bort att jag var stelfrusen, var som om någon satte på elpatronen i kroppen för nöddrift, och med "Big Daddy" smak i munnen vart det 5 fiskar och två tappade till.
    Största fisken skulle jag tippa låg runt 3,5-4kg.

Så Glöm aldrig att suga på fiskespöt, det kan tydligen rädda dagen (=!.

flugfiskeflötmetad gädda (=
    Så Sjölund hoppas dopet var roligt!
    Och Kim hoppas Columbus maratonet var värt det !!!

Själv hade jag några kalla och blöta timmar i ringen (=.
    Så det var skönt att skjuta fram den värsta fiskeivern några dagar !!!

Puss och Kram

Stubben

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 268 visningar