Gädda på 112cm o 8.8 kg kom från ingenstans! | BigPig Fishing Team - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda på 112cm o 8.8 kg kom från ingenstans! | BigPig Fishing Team

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda på 112cm o 8.8 kg kom från ingenstans! | BigPig Fishing Team

Ännu ett gäddpass bakom oss, ett pass som svängde från lagom trög dag till ett lyckat pass!
    En sak som är bra med fiske och hela naturen är att den aldrig är den samma idag som igår!
    Även om man fiskar på samma plats flera dagar efter varann så är alla dagar lika oförutsägbara,
    lika nya varje gång, vilket gör att jag aldrig kommer få nog av fiske!

112 cm 8.8 kg

..vi är ute i god tid idag, kunde vi konstatera då vi satt ca en timme i beck mörker ännu efter att alla spön var ut radade. Väldigt skönt att sitta o njuta av tystnaden o veta att man inte missar ett hugg under morgonen! Gryningen ger ofta flera hugg o ger kanske dagens finaste gäddor o ger en bra bild av hur dagen blir!
    Första hugget kom på Lalis spö närmast oss, gäddan drog dock längsta strået o hugget förblev ett hugg. Men alltid bra med en händelse, vi hade ändå suttit nästan 2.5h o klockan passerade 9 tiden!
    När vi gick till baka plingade det till igen, Franks vippa längst bort svajade, så det blev full fart dit.
    Mothugg o fisk på vi landade dagens första gädda, som uppskattedes ligga mellan 3-4 kg o släpptes tillbaka efter en snabb sväng på avkroknings mattan. Frank hade snabbt tre händelse ur samma hål, två upp o en tappad! Sen övergick dagen i allt trögare form! Genom att flytta några spö längre bort lyckades Frank ännu landa en fisk o få ett hugg innan alla vippor verkat stelna!

Efter att inte haft en händelse på flera timmar, hunnit grilla hamburgare, koka ärtsoppa o varit ut o lodat på sjön säger Frank att han tycker min ena vippa står märkligt. Jag skulle börja ta upp för dagen men granskar först hålet o ser att snön smält under vipp foten o därför står o lutar, men linan från spöt går tight ner i hålet. Ser på rullen att mycket lina har tömts så gör mothugg direkt! Känner ett tvärstopp, mycket skum känsla, linan sitter först som gjutet men börjar komma mot hålet sakta då jag drar vad jag vågar. Känner märkliga små snabba vibrationer o ibland djupa gungningar! Blir faktist helt förvirrad då det första jag ser i hålet är en stock, hade räknat ut att i andra ändan sitter något annat än fisk eller fisk och något annat! Turligt nog lossnar stocken av sig själv o vi kan landa gäddan strax efter! Gäddan visar sig vara mycket större än jag räknat med, när vi mäter henne o hon visar sig vara 112cm hoppar det nog till i mig! jag som hade gett upp dagen sitter nu med en 8.8kgs gädda i famnen o ler!

Efter gäddan tar jag upp mina spön för dagen, Lali o Frank tänker köra en timme till.
    När jag skall ta upp 4:e spöt har Frank igen hugg o gäddan rusar otroligt långt. Vädret har ändrat mot kvällen o vi tänker förståss att dom stora börjat röra på sig! Det visade sig att hon hörde till de mindre så ingen mer framför kameran för denna dag !
    Tackade för mig o körde hem i en mycket skakig bil med "flera kilo" snö i fälgarna !
    //Björn Snellman

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 802 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 260 visningar