Ibland funderar man på valet av hobby.... | Fisketankar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ibland funderar man på valet av hobby.... | Fisketankar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ibland funderar man på valet av hobby.... | Fisketankar

Speciellt när man står i beckmörkret vid någon vik. Snöglop smattrar aggresivt mot huva och händer. Står bara och kastar ut i det svarta intet, viken finns där. Jag såg den senast för en 20 minuter sedan.. Man kan inte missa ett sånt här tillfälle, myterna står på rad "Fiska i skymmningen", "Fiska när det börjar snöa".. Check, dom två är nere..
    *
    Men började som en fin dag, skulle mulna på vid 13 enligt SMHI, det sket sig förståss..
    *

*
    Jag fiskade först av den lugnare sandiga, grunda insidan, inte ett liv såg eller kändes.. Korsade halvön och sprang på 3 andra förhoppningsfulla som hittils inte hade känt något. Blåste på ganska bra på utsidan. Friskt!! Bestämde mig för att rigga nya bombardaspöet istället, då vinden var lite väl mycket "på" på utsidan för mitt flugvispande.
    *

*

Mulet, my ass.. Men det var ganska varmt och skönt i vintersolen trots allt. Någon promille av en grad värmde den säkert.
    *

*

Rundade udden för att fiska av viken på insidan, gick hyffsade vågor här. Stora högar med tång hade spolats upp och låg i strandkanten.
    *

*
    Riktigt nöjd med Savage gear spöet. Med 15 grams bombarda kastar det låååångt. Testade aldrig med 20 eller mer. Men riktigt mjukt och härligt spö. Man kan kasta mjuuuukt och fint. Känns som att man ska lägga ut 10 meter, men bombardan bara försvinner. Riktigt trevligt spö.
    *
    När jag beger mig till sista viken börjar det skymma. Det lätta regnet övergår i snö. Trots alla plus från skymning och snö så blir det inte ett napp. Står som ett fån i beckmörkret och kastar ut i en solfjäder i den vik jag VET finns där ute.. Det är mer än man kan säga om havsöringarna..

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 269 visningar