Throw back thursday! | Mangotssons Blogg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Throw back thursday! | Mangotssons Blogg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Throw back thursday! | Mangotssons Blogg

I dag ska vi ta ett litet kliv tillbaks i tiden, året är 2004 och jag fiskade en natt tillsammans med Erik Sandell i Linneasjön, närmre bestämt på ett swim som kallas bilbron. Jag såg under kvällen en större fisk som åt i en liten kanal i vassen som leder in under en bro där ett avrinningsrör går ut ur sjön. Vill de vara där så fiskar jag där och en pop up presenterades en bit in i kanalen cirka en meter från bron.
    Morgonens fiske var ganska hektiskt i det fina vädret och jag fick fyra mindre spegelkarpar, en av dem var riktigt sugen på boilies för den nappade direkt efter jag fotat en fisk och lagt ut betet på nytt. Jag blev minst sagt förvånad när det drog iväg när jag satt och skruvade på spolen för att spänna upp min hanger.
    Vid 6 tiden kom det ett par pip från larmet där spöt inne i kanalen vilade. Jag satte mig vid spöna och snart spändes linan sakta upp och hangern klättrade upp mot spöklingan varpå jag lyfte spöt och backade ett par steg för att pressa ut fisken ur kanalen. Det blev en smäll i vattenytan när en meter gräskarp tvärvände under den hårda pressen och ville åt motsatt håll än vad jag ville. Den gamla damen som precis passerade på bron under morgonpromenaden med sin lilla hund skrek rakt ut och sprang fortare än vad hunden gjorde, skrikandes passerade hon på bilbron när jag fått ut fisken ur vassen.

Jag minns inte vikten på fisken men den var fin och detta var andra gången detta året jag fångade samma fisk, gången innan var bara någon vecka tidigare i andra änden av sjön.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar