Förordertajm! | Mangotssons Blogg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förordertajm! | Mangotssons Blogg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Förordertajm! | Mangotssons Blogg

Nu har Popup Tackle släppt sitt förorder erbjudande på boilies inför säsongen 2015 och de radar upp en hel del fina priser på boilies från Northern Baits, CC Moore och Energy Baits. Passa på att ladda upp inför säsongen och boka in lördagen den 7 mars då den traditionsenliga Mete & Predatormässan går av stapeln, alltså det perfekta tillfället att hämta din förorder och ladda upp med rig bits, nya linor, dricka kaffe och träffa massor med andra karpfiskare.

Till de heta erbjudandena på Popup Tackle >>>

Northern Baits boilies kommer att rullas dagarna innan leverans för att de ska vara purfärska till säsongens karpfisken och utöver deras fantastiska boilies som dominerade många vatten släpps även en ny boilie. BnB! Nedan gör jag en kort genomgång om de beten från Northern Baits som finns med i Popup Takles förorderkampanj. Numera levereras Northern Baits 5 kilos påsar i samma fina förpackning med zip lock som 1 kilospåsarna har haft.

Henrik Hansen, Northern Baits visar stolt upp de nya 5 kilos förpackningarna…

Northern Baits Krillers
    Första gången jag fick se, lukta- och smaka på kriller så var jag fast! En riktigt matig boilie med härlig brun färg, en rund doft som domineras av krillmängden som är i den. Faktiskt så innehåller ingen annan boilie lika mycket krillmjöl som dessa finbullar. Utöver krillmjöl så är andra dominanta ingredienser mjölkprotein, flera sorters fiskmjöl och krilicious vilket gör dessa beten inte bara till en ordentlig födokälla för karpen utan ger också en snabb attraktion med en gång. Jag har själv fiskat flitigt med krillers och kommer garanterat använda dem en hel del under det kommande året.

Krillers boilies, mmmm!

Northern Baits Krillers gone Bananas
    Första gången jag hörde talas om dessa beten som rullats på krillersmixen tilsammans med flödebanan så dömde jag dem som ”Danskbeten” och satt att det var nog inget för mig. Efter att både Henrik Hansen och Grötjocke berättat om hur bra de fiskade så bestämde jag mig för att prova dem under semesterns fiske i Kroppkärr. Oj vad fel jag hade om Krillers gone Bananas och vad rätt de var. Banandoften ger verkligen extra edge till ett bra bete och en sötma som karparna verkar uppskatta. Jag är verkligen nyfiken på att testa dessa mer under året.

Tummen upp för Northern Baits beten!

Northern Baits BnB
    BnB är kronan på verket efter ett hårt och långvarigt utvecklingsarbete där oändliga versioner rullades och testades i hundratals timmar till ren perfektion. BnB innehåller inte mindre än över 30 ingredienser och fokus låg på att skapa ett bete olikt allt annat som är bra för karparna, får dem helt tokiga och fungerar bättre än allt annat. Northern Baits har verkligen lyckats ta fram en fulländad dräpare! BnB innehåller allt en karp behöver för att må bra och flera klassiska ingredienser men sammansättningen av en matig boilie med en avancerad och framforskad sammansättning av aminosyror är det som gör den unik. Jag har provat BnB lite sporadiskt under det gångna året med flera fiskar på mattan, de verkar gilla den märkliga doften med toner av sötma, mandelmassa och marknadsgodis lika mycket som jag gör. En av fördelarna med BnB är att det är ett året runt bete, detta bevisar inte minst Morten Billegaard Rasmussens fantastiska vinterfiske härom veckan med 11 karpar landade under ett hektiskt fiskpass. BnB är verkligen ett bete jag måste prova under året.

Morten Billegaard Rasmussen har med toppfisken från sitt fantastiska vinterfiske…

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar