[FONT=Trebuchet MS]Stormen Svea har sagt "hej då" och utsikterna ljusnar för oss havsöringsfiskare. Det är tidigt på säsongen vilket ofta innebär att man som fiskare får söka fisken då den ofta står stationär i mindre områden. Jag återvänder till några av gårdagens platser och blir imponerad över hur snabbt det klarnat upp. Igår var det en brunmassa och idag är det ett ginklart akvarium som gnistrar i solen. Vinden är svagare än på länge och det är inte mycket till vågor. Hannes som är dagens sällskap har en följare på första kastet. Dagar som dessa måste havsöringarna trugas det de med lätthet genomskådar ens bete. Men en stund senare sprattlar det i Hannes famn och en lite öring har lossas omgående. När jag strax efter har en fisk som släpper tänker jag att det kanske kan bli en framgångsrik dag ändå. Men därefter blir det tyst och vi fiskar ett par timmar där en hoppande havsöring är det enda livstecknet. Fast solen lyser hela tiden på oss och vi njuter av att havsöringssäsongen är igång.[/FONT]
[FONT=Trebuchet MS]
[/FONT]
[FONT=Trebuchet MS]
[/FONT][FONT=Trebuchet MS]
[/FONT]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
[FONT=Trebuchet MS]
[/FONT]
[FONT=Trebuchet MS]