Badviksrace genom södra | Fisketankar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Badviksrace genom södra | Fisketankar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Badviksrace genom södra | Fisketankar

Nu har päronen lämnat Stockholm och allt är tillbaka till normalstöket. Så bestämde mig för att göra lite slam/sandbottnar idag. Började racet vid Schweizerbadet och vikarna däromkring. Kallt i vattnet och vinden friskade på lite då och då.
    *

*
    Lite is låg kvar här och var inne i de mer skyddade delarna av vikarna och baden.

*

*

Fiskade av den stora viken öster om badet, lustigt vad lite tång och annan bottenvegetation som finns här.
    *

*
    Om de inte var för de talrika stenarna som är strödda över viken är den nästan klinisk ren på bottenvegetation på de grundare avsnitten.
    *

*

Efter ett par timmars avfiskande av området så lämnade jag de nordliga vikarna för Skälåkersviken.
    *

*

Längst in i vikarna var det relativt lugnt när jag kom fram. Sprang på två andra fiskare, varav en gammal spinnräv rapporterade en fångad 2 kilos under Fredagen på samma ställe. Så visst verkar Skälåkersviken fortfarande kunna leverera en och annan havsöring.
    *

*

Efter ett tag så friskade vinden i ganska rejält och gjorde kastandet lite svårare.. Bytte sida av viken och fiskade av den sida där vinden drev in lite sjok av blåstång.
    *

*
    Allt som allt en ganska trevlig dag ute i vattnet, mina vadare har definitivt gett upp nu.. Det vittnar två blöta fötter om. Dom har inte fått mina nya som beställdes innan jul ännu. Hoppas grabbarna på Fishline får in sina grejjer snart..
    *

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 269 visningar