Team Colibri: Oslofjorden 01.01.15 - ymse småfisk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Colibri: Oslofjorden 01.01.15 - ymse småfisk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Colibri: Oslofjorden 01.01.15 - ymse småfisk

Siste båttur i 2014 var en kosetur med jentene 30.12.14, og med første båttur i 2015 i dag ser 2015 bra ut så langt.

Planen var å møte Carl (cral på diverse forum) i båten 09.00. Jeg hadde en ambisjon om å være der en stund tidligere enn som så, for å klargjøre båten så vi kunne legge ut så fort Carl kom. Det var ikke helt enkelt å dra liket ut av loppekassa 07.15 etter gårsdagens nyttårsfeiring, men som vanlig var det verdt det når jeg bare kom meg ned til båten.

Morgenstemning på Killingen

Siden Carl skadet skulderen sin for noen dager siden, lå det an til meite i dag. Jeg tok med litt annet utstyr også, noen sandeel-jigger for spinnfiske (lyr står fortsatt på agendaen, selv om det er lovlig tidlig for de) og det vanlige vertikalutstyret. Carl stod for dagens bommert på utstyrsfronten, da han litt lang i maska oppdaget at han ikke hadde flytedressen i bilen.... Bare å fyre opp Eberspacheren med andre ord.

Planen var å prøve noen plasser lengre ut i fjorden, men turen utover var ikke helt problemfri. Innen vi kom oss ut fra båthavnen på Killingen kom fjordtåken og gjorde at vi tidvis hadde elendig sikt. Farten måtte ned, så her var det bare å smøre seg med tålmodighet på vår vei mot Steilene. Omtrent på høyde med Geiteryggen møtte vi en masse drivis. Ikke særlig solid sådan, men nok til at jeg valgte å ta glassfiberskroget rundt i steden for å ploge igjennom slik jeg hadde gjort med aluminiumsbåten. Ting tok med andre ord litt tid.

Vakkert, men ikke ufarlig

Ja, det er en øy inne i bomullen et sted

Carl åpnet ballet med en hvitting. Kanskje ikke verdens mest imponerende hvitting, men etter ansiktsutrykket å dømme var den uansett velkommen.

Gapert med hvitting

For å spare skulderen til Carl, tok jeg en stangholder jeg hadde liggende frem fra glemselen. Dermed kunne Carl tilbringe store deler av dagen i kabinen i nærheten av varmeren, med utsikt til en forhåpentligvis dirrende stangtupp.

Fiskehjelp

Steilene ga ikke det helt store, så vi satte kursen mot en av grunnene midtfjords.

Transportetappe

Det var ikke enormt med fart i fisket i dag, men litt mer en den enslige hvittingen ble det. Vi fikk torsk, hvitting, sypike, sandflyndre og sortkutling i dag. Kutlinger er egentlig ganske kule, selv om de unektelig har litt å gå på før de får fiskefeberen til å nå rekordhøyder hos meg.

Kutling

Artig kar, og en kutling

Carls sandflyndre

Undertegnede med vertikaltorsk

Meg igjen, med torsk og sypike

Det var ikke bare agnkrokene med sild på som ga fisk i dag. Som det ene bildet over viser, ble det en torsk eller to på vertikalfiske med jigg også. Her kommer dagens lille sleivspark: Savagear sandeel i små størrelser er for harde i gummien og har svært lite bevegelse. Disse må fiskes super-raskt hvis man skal få noe bevegelse på halen i det hele tatt. Bomkjøp.

De store uteble i dag, men det var uansett en knallfin start på det nye året. Nå er jeg klar for å dorge litt igjen, så får vi se hva det kan by på.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 261 visningar