StorFisken: Årskrönika – 2014 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

StorFisken: Årskrönika – 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • StorFisken: Årskrönika – 2014

    Tänkte jag skulle försöka summera fiskeåret 2014. Det första som slog mig är att jag inte fått någon riktigt stor gädda i år.
    Första gäddan kom den 24:e februari då Nille och jag hade lyckats hitta lite öppet vatten så vi kunde slänga i båten. Den firren vägde drygt 6 kilo så det var en fin början på fiskeåret.
    I mars var det dax för fiskemässan i Kista, alldeles för mycket folk och trångt för min smak så det blev ett snabbt besök. Det var oxå milt väder så att det var möjligt att slänga i båten för säsongen.
    April fanns det inte heller mycket att skriva om, det var sen påsk i slutet på månaden med riktigt fint väder så det var några fantastiska fiskedagar med trögt fiske,
    1:a maj kom det lite snö vilket aldrig är skoj men när vi körde King of Mälaren några dagar senare så var det härligt majväder.
    Den 11:e maj var jag ute och fiskade med Nille på lite nya ställen och då slog han till med en gädda på drygt 10 kg. Det var den största gäddan jag fick se 2014.
    I juni var Tinka och Tristan på besök så på en fisketur den 2:a juni så fångade Tristan sin första gädda. Tänk vad härligt att vara 4 år och precis fångat en gädda. Då har man många gäddor framför sig om man fortsätter med fisket.
    Var även i juni som jag fiskade med min sista Watersnake elmotor. Har förbrukat 3 st på kort tid så de hamnade på återvinningsstationen.
    I juli så besökte jag Tristan och Tinka i Norge så då blev det lite fiske från land, vi fick små torsk och bleka och hade fantastiskt skoj fisk med fiskegrejer från Jula. Här hemma blev det fiske efter gös, abborre och gädda såklart.
    Köpte oxå en Minn Kota elmotor som har fungerat som en dröm.
    I början på augusti stack jag och Nille till Dalarna för att fisk lite gädda. Strålande väder och härliga fiskedagar men jäkligt tröga gäddor.
    September var en månad men väldigt få fiskepass. Blev premiär fiske med Nille i sjön vid hans sommarstuga. Ut i en plasteka som vi slängde på min gamla Evinrude elmotor på. Härligt med lite enklare fiske.
    I oktober så blev det abborrefisk i skärgården, första gången jag fiskade borre där men det var skoj som tusan. 125 st borrar på vår fisketur är rekord för mig.
    I november blev det inte så mycket fiske heller, jag var över en sväng till Norge på nytt och då fiskade vi såklart lite. Här hemma var det väldigt trögt när Nille och jag var ute.
    Finns inte så mycket skoja att skriva om december, tror inte det blev någon fisketur men jag köpte i alla fall en ny båtmotor som jag ser fram emot att få testa i vår.
    Ska man sammanfatta året så kan man nog säga att det har vart många tröga fisketurer med klent resultat. Det som är positivt är att jag uppskattar de tröga fisketurerna lika mycket som de bra turerna fast på ett annat sätt.
    Finns ju faktisk inget bättre än att få komma ut på vattnet och få andas frisk luft, njuta av väder och vind och förhoppningsvis lura en firre eller två.
    Nu ser jag fram emot 2015 som jag tror blir en fantastisk fiskeår.


    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    [FONT="Verdana"]Mvh
    Oskar
    [/FONT]

    [FONT="Verdana"]Storfisken.nu[/FONT]
    [FONT="Verdana"]King of Mälaren[/FONT]

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X