Snart 100! | Fisketankar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snart 100! | Fisketankar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Snart 100! | Fisketankar

    Närmar mig 100 timmar av bommar.. Måste väl fan finnas en guldpin hos Sportfiskarna för det? Jag har aldrig i hela mitt liv fiskat riktat mot något och gått nästan 100 timmar utan mer än ett napp och en följare.
    *
    Dagen började bra, grått, mulet men lite varmare. På vägen ut börjar det snöa också, nice!! Lägger pussel i huvudet medans jag kör, tips från vänliga själar, vind, lufttryck, temperatur... slutar mer med att det blir ett sånt där skatbo man får på firelinelinan till UL-settet.. Blött och torrt om vartannat på vägen, skuggområdena är isiga. Släpper lätt i en kurva och jag driftar snygg igenom den som i ett kommande filmmanus "The fast and the furious 9. Gålö drift, "Hunt for silver""
    *

    *
    Börjar på insidan idag, slam/sandbotten med mycket blåstång och en del gräs. Grundområde där man på havsöringens stenålder, runt 2008,*fiskade bra med havsöring. Driftar mig norrut i trevlig svag medvind, riktigt gemytligt.
    *

    *
    Helt plötsligt blir jag välsignad med ett underbart regn! Lite tur ska man väl ha någon gång, om inte med fisket så med vädret. Naturligtvis hjälpte det inte så mycket, inte ett ryck i flugan.
    *

    *
    Efter att ha driftat norrut på insidan så korsar jag udden för hemfärden, tänkte ta den på utsidan då vädret helt plötsligt skiftat och blivit soligt och djävligt, jättebra Decemberväder helt enkelt. En väldigt lätt pålandbris krusar ytan, härligt.
    *

    *

    Fiskar mig förbi några standardvikar och djupkurvor på vägen hem, fisken lyser med sin frånvaro starkare än kvällsolen.
    *

    *

    Avslutar med att drifta tillbaka till parkeringsviken när solen försvinner och det blir becksvart. Allt som allt en härlig eftermiddag. Fisk? Nä, bara en myt...
    *




    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X