Morten Opsahl: Høstfiske og første turen på isen. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Morten Opsahl: Høstfiske og første turen på isen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Morten Opsahl: Høstfiske og første turen på isen.

    Lenge siden sist! Hadde planer om å lempe opp den ene tikilosen etter den andre i høst, men sånt går aldri som planlagt. Det har blitt noen turer hvor spinnfiske og slowtrolling med sik har blitt prioritert. Terje hang seg på første dagen, som skulle vise seg å være abnormt treg.


    Terje med dagens største. Ei fin gjedde på ca 7 kg og i overkant av metern. Selv fikk jeg ikke noe fisk å snakke om, men vi hadde tak i ett par som virket bedre. En annen båt var også utpå denne dagen, og de kunne rapportere om gjedde på 8,5 kg.

    Noen dager senere var jeg alene utpå. Jeg er ingen stor fan av dorging, men det er uten tvil en bra metode på store gjedder, så jeg bestemte meg for å dorge til jeg ble lei for så å ta fram spinnstengene.




    Etter å ha putra rundt i 0,7 knop i ett par timer, hogg det til på den ene siken. Ei tynn flis av ei gjedde. Jeg hverken veide eller målte den, men den var over metern og veide nok ikke mer enn maks 5,5 kg..



    De er tynne i år, akkurat som i fjor. Det er ikke tvil om at det har skjedd noe med dette vannet. For noen år siden var det skjelden man var ute uten å få en brukbar fisk over 8 kg i løpet av en dag. Får håpe det bare er høstsesongen som har vært litt rar i år



    Byttet etterhvert ut dorging med spinnfiske, og fikk ett bra knippe med gjedder de neste timene, dog ingen store.



    Den ser ikke så gæærn ut på bildet, men magen var full av luft, og ble estimert til å veie rundt 5 kg, Lengden var rett under metern..




    De var i hvertfall sultne!

    Etter dette, fikk jeg litt nok, så jeg brukte ukene som fulgte til å bygge opp litt spenning fram mot isen la seg, noe den gjorde denne uka. Isen var ikke tykk, men akkurat nok til at jeg listet meg utpå og fikk satt ut 3 stenger.

    3 cm stålis. Skummelt sier mange, men jeg mener der er innafor. Flytedress og ispigger var selvsagt med, men har heldigvis aldri fått bruk for det..

    Måtte nesten ha stige for å komme meg utpå, men når man først kom seg ett par meter ut, var det ikkenoe problem. Vanner er ikke akkurat kjent for å huse diger gjedde, men det er uansett moro å være utpå den første isen, da det somregel er bra med action.

    Gjeddefiske på blankis er gøy!







    Årets første gjedde på ismeite. Da var vi igang. Det er meldt litt kulde denne helga, så da går det ikke lang tid før det ligger trygg is på andre, litt større vann..

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    PB
    Gjedde 9540 gr
    Sik 1800 gr
    Ørret 5720 gr
    Røye 2505 gr
    Abbor 1290 gr


    www.mortenopsahl.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X