Svål Fishing: Decemberfiske i absurdum! 2014-12-06 20:59 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svål Fishing: Decemberfiske i absurdum! 2014-12-06 20:59

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Svål Fishing: Decemberfiske i absurdum! 2014-12-06 20:59

    Juletider är här och största dela en december har vi framför oss, nu ska det handlas julklappar, julpyntas och städas, Och vad passar inte bättre då än att fly alla förpliktelser och köra en heldag på sjön i tron om att fånga en grov köld stel julgädda!!!

    Det var med en ny bekantskap, Johan Danielsson som fisket planerades med.
    Johan guidar en del här på ön och vad jag har förstått har han ett stort hjärta för gäddfisket.

    Marcus Sjölund från Mojoboats Åland var också sugen på fiska, så vi vart tre tappra slemgurkejägare.

    Förutsättningarna för denna dag var under 3 grader i vattnet, isen har legat in i vikarna, men det positiva var att det kommer en liten värmefront från söder! var ca 5-6 grader i luften.

    Vid den här tiden brukar det ju vara väldigt trögt, men har man tur så kan man träffa rätt och få bra fiske.

    Så med inställningen om skit trögt fiske kastade vi loss från bryggan ca 08.32 (=.

    Och en fantastiskt bra start på fiskedagen är ju en morgon öl så man orkar nöta i dessa tröga tider!!

    Johan bjöd på fin öl i december mörkret, perfekt start.
    Planen var att börja grunt och kolla om storgrisarna är inne och jagar betesfisk, så jag började dänga fluga och Johan och Marcus körde spinn, ganska omgående började "grabbarna spinn" dra fisk och jag som vispade fluga kände ingen ting, men det possitiva var att jag höll värmen av allt kastande och trasslande, med en alldeles för gammal runing line,
    Så flugspöet packades ihop ganska snabbt,

    Betena som verkade funkar var paddlar i dess former,

    Här är ett inhalerat bete från Birkan, "Silencio".
    Men vart mest bara smått och efter att fiskat grunt utan att hitta på något större så var det taktikbyte och ut på djupa vattnet som gällde, och i det här läget hade vi dragit ca 10 fisk och mestadels smått eller vafan allt var ju smått (=.

    Ut på det djupa och fisken börjar nästan hugga direkt.



    Jiggar släpade efter botten med resningar och slack hugg var melodin för dagen.

    Det började utan att ljuga spruta upp fisk och dom flesta stöpta i samma form, runt 4 kgs klassen. Räknade till 7-8 st dubbeldrillar, och chans på en trippel drill men när jag inte kan kroka så vart vi utan trippel drill.

    Här Marcus med dagens största gädda i en dubbel drill 8,4 kg och 108 cm och lätt en av dom vackraste gäddorna jag sett.

    Ser ut som om johan vill byta gädda (= hehe.
    Marcus finna gädda föll som många andra gäddor denna dag för Birkans gummipaddel Silencio.





    Helt sjukt med detta fiske på 8 meters djup! det högg lite över allt på djupet. och det som vi trodde skulle bli en tung nöta dag vart till ett gäddrally av dess like för att vara 6 Dec .

    Birkans bete Silencio stog för dom tre största gäddorna idag, 5,7 kg, 6,8 kg och 8,4 kg grymt bete.

    Här 6,8an

    Dom flesta gäddorna var väldigt sargade/skadade om det beror på konkurrens om betesfisken eller kanibalism, det vet bara gäddgudarna!
    Gäddan simmade glatt tillbaka trots ketchupeffekten på bilden

    På denna bild en tok inhalerad Silencio, men varför visar fångstmannen ful fingret till fotografen typiskt Marcus han ska alltid jävlas , hahah,

    En rolig grej som hände som jag aldrig varit med om förut, var en gädda som Johan fick, den lät som en svan när den kom upp till ytan, ett väldigt konstigt ljud gav den ifrån sig!!! sjukt konstigt men roligt!

    Mannen som får gäddorna att låta som svanar!!!!!

    Under denna dag lyckades vi få upp 3 fisk över metern 41 fisk totalt och dom flesta ca 4 kg.
    Toppar på 8,4 kg och 6,8 kg. massor med fisk tappad!

    Tack Johan var riktigt roligt att fiska med dig och hoppas det blir fler gånger, och Marcus tack som fan och grymt fiskat.
    Och vet ni vad de bästa är ??


    inte leksaker från br,
    Utan isen har inte kommit än!!!
    Hoppas verkligen man hinner med några fler pass innan julen!!

    Hallelulja!!!

    /Stubben

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X