12+ på Nettel-Laken! | Pike Passion - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

12+ på Nettel-Laken! | Pike Passion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 12+ på Nettel-Laken! | Pike Passion

    Nyligen var jag och Alexander Ek ute på ett landpass i eftermiddagsmörkret. Alex hade berättat att han dagen före hade bommat en väldigt stor gädda vilket satte förhoppningarna på höga höjder. Väl framme började vi fiska med varsin Nettel-Lake och det dröjde inte länge förrän Alex krokade en fisk som påminde väldigt mycket om den han hade haft på dagen före, sa han. Gäddan går tungt och lugnt med stora svepande rörelser med stjärten. Mörkret gjorde det hela väldigt spännande och väldigt svårt att uppskatta fiskens storlek. Men en sak var klar, den här var STOR. Fenorna och grovleken gjorde att det inte var något tvivel - detta var en tia. Efter några vändor längs strandkanten åt båda hållen gör jag ett håvningsförsök och sträcker mig för att få in gäddan i håven. Med halva gäddan i håven hjälper Alex till och pressar gäddan bakåt så att jag kan svepa nätet runt hela fisken. Våra reaktioner: JAAAA!!!! Det här var en sån där gädda som blev större och större från det att den krokades, drillades, landades och sedan lades ut för att mätas. När vi verkligen kunde skåda gäddan i ljuset från pannlampan kunde vi knappt tro det vi såg - VILKEN FET JÄVLA GRISGÄDDA!!! Innan vi ens hade vägt den konstaterade vi att Alex just hade lyckats med att landa sin fjärde (!) gädda över 10 kilo i år. Vilken gädd-dräpare alltså. Väl mätt och vägd konstaterades följande siffror: 114cm och 12,3kg! Från land. På Nettel-Laken. Gäddan fick en varsam behandling och förvarades i håven i vattnet medan praktiska förberedelser ordnades för fotografering och så. Monstergäddan simmade åter ut i det mörka men klara vattnet efter några minuters återhämtning i Alex grepp om stjärtspolen. På återseende, madame! Alexander Ek ska ha ett HEJDUNDRANDE GRATTIS!!! för denna drömfångst samt nytt PB ( igen ) och så får vi säga Välkommen till 12-kilosklubben! Än är inte året slut och det skulle faktiskt inte förvåna mig, när det gäller denna herre, om han bärgar en eller två till över tio kilo innan 2014 är gånget. Här kommer bilderna, som blev tagna med blixt.

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    Min hemsida för Nettel-Laken!
    http://nettelbaits.se/

    Min fiskeblogg!
    http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X