Svål Fishing: J*vlar i helvete!!! 2014-11-19 21:17 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svål Fishing: J*vlar i helvete!!! 2014-11-19 21:17

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Svål Fishing: J*vlar i helvete!!! 2014-11-19 21:17

Halloj!

Själv har man legat hemma sjuk i tre dagar och knappt rört sig ur sängen, samlar på sig liggsår som en gammal häst i en för liten box, tur man kan variera mellan soffa och säng (=.
    Tack för att det finns Netflix för det har gått varmt på alla elektroniska maniker med skärm här hemma.
    Har glott igenom en serie som heter "the walking dead", ska inte gå in mer på det, men efter 3 dagars kollande på serien var det dags att gå ut för första gången, då ja skulle åka och handla föda till mig och min sambo.
    Det första jag gör när jag kommer utanför dörren är att titta efter spetsigt föremål, grepar det spetsigaste jag hittade, en spade.
    Sen går jag ner till bilen och ska stiga in i den med en spade i handen!!!!!!!
    ALLTSÅ tv påverkar..... å j*vlar i helvete vad slut man är!! sökte väl efter "vandrare" (zombies i serien).dom slaktar väll typ 100 st i varje avsnitt!!!

Ooo "j*vlar i helvete" är uttryck som jag har lärt mig av den Åländska fiske gurun Kim Mäki, som jag också har varit ut med en tur, även Freddie Forsman var med denna gång...
    Ett fiske som var relativt trögt men tror vi lyckades få ihop ca 15 fiskar.

Kim hade bäst fiske på sina shadar och paddlar..

söder jiggen i färgen tigergösen var bra den här dagen.

Kim Lyckades också med att fånga en vacker maddam, inte för den var stor, lång och tjock utan för den hade tagit sig extra tid på sin morgon makeover (=

lip stick monster.
    Freddie stod för dagens största, tror det vaR ca 6,5 kg gäddan vägde.
    Han tappade även ett riktigt tung gung när vi fiskade över 18 meter..... tyvärr fick vi inte se fisken då den bestämde sig för att kliva av.

Här med 6,5 kg höst madam.

Var även en svår tös att få på bild på!!

Har även varit ute med Marcus Sjölund på ett pass för att jaga storgädda,
    Började riktigt bra med denna fina gädda på 7,8 kg och 105 cm lång. Fångade på en prototyp från betes byggaren Rikard Granfors eller [FONT=Helvetica]skippie69.[/FONT]
    Dagen i övrigt var väldigt seg ca 8 gäddor upp, och en del tappade.

vet inte vad betet kallas, men satan vad fin gång det har..
    vacker ryggbredd på denna!!
    Close up på betet,

det var lite om fisken som jag har glömt bort att skriva om, nu ska jag ta en tisdags öl och ställa tillbaks spaden i förrådet (=!......

Tack alla för trevliga dagar på sjön, isen kommer inte på ett bra tag så hoppas vi hinner fler turer.

ölen jag inte bara rekommenderar utan tvingar er att köpa, nam nam.

mvh / stubben

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 264 visningar