ThePikeFather: “Norrlands Guld 3″- Jurassic Pike. Gäddfiskefilm! Se den! 13/11-14 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: “Norrlands Guld 3″- Jurassic Pike. Gäddfiskefilm! Se den! 13/11-14

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: “Norrlands Guld 3″- Jurassic Pike. Gäddfiskefilm! Se den! 13/11-14

Ni har säkert redan kikat på Norrlands Guld 1 och 2.
    Igår kväll, i samband med att FishEco hade en livesändning med tre av grabbarna så var det premiär för*“Norrlands Guld 3″- Jurassic Pike.
    En film som i mina ögon fångat glädjen i fisket. Man får följa polarna*Joel “Jolle” Balkow, Patrik “Mr O” Odqvist, Teodor “Coffe” Holmqvist och Oscar “Orren” Hedskog (*) på fiskeäventyr i Norrlands vackra landskap.
    .
    När man ser de större gäddorna komma upp på filmen, euforin, glädjen, skratten, stakningarna i språket….. det är just det gäddfiske handlar om för mig, men på film.
    Man känner igen sig, det är den delen av gäddfisket som lockar mig. Adrenalinet, påslaget av lycka men även den där “rädslan” av att man när som helst kan tappa fisken, förväntningar inför fiskens vikt osv. Tror många efter att ha sett filmen förstår precis vad jag menar. (!?)

Mäktiga vyer.
    .
    Filmen utlovar tre gäddor över 120cm, med en toppfisk på 126 och sinnessjuka 16,3kg signerad Joel Balkow. Men även andningssvårigheter från sjuklingen och mästerfiskaren Teodor, krokskador i finger, vackra vyer och 25 minuter av trevlig filmvisning.

Skaplig gädda!
    .
    Så in på youtube och kika på ett litet mästerverk i gäddfilmssammanhang.
    .
    .
    Bra jobbat grabbar, och grattis till dels en fin film, men också till ett fantastiskt fiske!!
    .
    Allt gott!
    .
    //TPF aka Klas
    .
    (*=Smeknamnen kan vara påhittade och behöver inte vara verklighetsförankrade). *
    .

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar