Mammothpike: Sammanfattning av några pass - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mammothpike: Sammanfattning av några pass

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mammothpike: Sammanfattning av några pass

[FONT=Calibri]Drog i slutet av september upp till gäddpolaren Mattias för ett gemensamt pelagiskt spinnpass under två dagar och för att köpa frontad elmotor av honom. Riptide 80 lbs[/FONT][FONT=Calibri]. Segt fiske men underbara och trevliga dagar som ni kan läsa mer om på Mattias blogg http://pikewallis.hooked.no/2014/09/...-henrik-stale/I slutet av den andra dagen missade jag tyvärr ett hugg som jag grämer mig över än. Precis när Mattias uppspelt säger att han har en meters fisk efter smäller det till långt ut i mitt kast. Kör en moddad Hell-tail med nya dubbla owner 3or och smäller till ett bra mothugg. Svaret är stumt i frivattnet och det går kanske 10 sek utan att jag får in någon lina. Sen säger jag de förbjudna orden- "förberedd håv, den här är bra" och i samma stund jag uttalat det så blir det sådär vakuumtomt det bara kan bli för en storgäddefiskare som precis missat ett bra hugg efter en evig tid i jakten på rätt fisk. Man sjunker liksom ner djupare i jorden än vad som är fysiskt möjligt...Nåväl nu är hon glömd när detta skrivs och jag längtar efter revansch. Nedan syn lite fina bilder från fisket och omgivningarna. [/FONT]
    [FONT=Calibri][/FONT]

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 263 visningar