regn | BigPig Fishing Team - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

regn | BigPig Fishing Team

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• regn | BigPig Fishing Team

De två senaste fiskepassen som ja gjort nu i höst så har det regnat hela dagarna. Utan ordentliga kläder på skulle de här passen inte blivit speciellt trevliga. Och trots att ja investerat i en bra flyt halare så har det nästan varit outhärdligt att ta sig genom dem. Nåja, det här dilemmat hör ju till då man jagar dom större gäddorna.

Fisket då?

Jo, den ena dagen som ja fiskade i skitväder, hård vind, spikregn och 2-4 grader lyckades jag landa 4 mindre gäddor me topp på ca. 3-4 kg. Men fy va jag va glad att få hoppa i bilen och vrida upp värmen vid 14 tiden då jag hade klarat av att fiska hela denna ruskiga dag.

Efter detta fiskepass bestämde jag mig för att nästa gång jag ska ut och fiska så ska ja försöka planera in en dag då det inte utlovas regn. Men planeringen sket sig.
    Det blev regn igen, men det var mycket varmare i luften och det blåste inte alls lika mycket som senast. Jag hade fantastiskt roligt fiske fram tills att jag lyckades kroka en lite finare gädda.

7,38kg 100+cm

Vid avkrokningen började fisken sprattla och mina fingrar fick känna av gälbågens sylvassa taggar borra sig in och blodet flödade. Till en början blev jag lite skraj och tänkte att jag eventuellt skulle bryta för dagen, men jag hittade en någorlunda torr vante i väskan som jag lindade runt såret och sen konstaterade jag att jag nog kunde fortsätta. Jag fortsatte kroka fisk efter fisk och betes hinken började se tom ut. Fram mot lunchtid hade jag tacklat med en stor id som bete. Det visade sig fungera utmärkt.

7,92kg 104cm
    Jag har aldrig riktigt trott att fiske i spöregn är riktigt hett, men efter detta fina fiske pass har jag ändrat mig. Det går visst att ha bra fiske i spöregn.

Tack och hej !

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 241 visningar