två dagars fiske | BigPig Fishing Team - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

två dagars fiske | BigPig Fishing Team

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• två dagars fiske | BigPig Fishing Team

Denna vecka blev det två dagars fiske, Tisdag och Onsdag. Tisdagen skulle Frank också ut så vi bestämde oss för att fiska på samma ställe. Han tog kanoten och jag tog egen båt, mest för att då man kör flötestrolling så löper allt smidigast ifall man fiskar själv.(Min personliga åsikt)

Redan innan det hade ljusnat satt vi båda och drack morgonkaffe på sjön. Det är märkligt hur tyst det kan vara före naturen vaknar till liv, speciellt om det nästan är vindstilla. Det är en skön känsla att veta att man är ute i god tid så att man inte missar den heta perioden då ljuset tränger sig på.

Tisdagen bjöd på väldigt roligt fike med många hugg och många landade gäddor. Jag hade turen med mig och lyckades lura två största för dagen.

6,1kg
    9,38kg 110cm
    Då jag kör flötestrolling och märker att jag kör in över ett område som är för grunt för mina beten så ökar jag farten så att beten kommer upp till ytan. Då fastnar inte krokarna i botten. Denna fina dam högg tag i min mört just vid de tillfälle då jag hade kört upp mörtarna i ytan.

C&R
    Onsdagen körde vi exakt samma strategi. Samma plats, samma metod, Frank i sin kanot, jag i min "buster", ända skillnaden var att Björn satt med i min båt denna dag. Fisket kom igång på samma sätt som dagen innan men inga större gäddor lät sig luras. Senare på dagen började det regna och vi avslutade fisket.

Efter de här fina dagarna, med roligt fiske och trevligt sällskap kan man inte annat än längta efter nästa fiskepass.

Skitfiske på er !

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 802 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 260 visningar