Betesval och tekniker på mitt hemmavatten | Gäddsyndrom - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Betesval och tekniker på mitt hemmavatten | Gäddsyndrom

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Betesval och tekniker på mitt hemmavatten | Gäddsyndrom

Jag har tidigare skrivit om gäddbeten och det enorma utbud som numera finns på marknaden. Detta inlägg kommer inte att handla om vilka utav dessa beten som är de bästa då något sådant inte existerar. Som med allt annat så är det marknaden som styr och givetvis tillhörande marknadsföring. Enkelt uttryckt; hade Claes "Svartzonker" Claesson tillverkat ett stort gäddskeddrag istället för Mcrubbern så hade "alla" haft det på sina beteslås nu och fångstrapporterna med stora gäddor hade haglat in. Därmed inget ont om Mcrubber som råkar vara ett grymt gummibete. Men som ni alla vet så är gäddor kinkiga ibland och attraheras av en typ av rörelse/färg/storlek ena dagen för att gilla det motsatta dagen efter. Detta har jag skrivit om lite löst tidigare så därför skriver jag nu enbart om vilka beten som fungerat bäst i mitt hemmavatten under de olika årstiderna. Dessutom tänkte jag skriva lite om vilka metoder jag funnit mest effektiva.

Först lite om mitt vatten för att förstå mina betesval. Sjön har ett medeldjup på 1,5 meter under våren när vattnet står som högst. Botten består enbart av lera i ett jämnt skikt. Alltså finns inga djuphålor eller grynnor. Strandlinjen består uteslutande av vass och under sommaren växer sjön igen av en heltäckande näckrosmatta. På hösten är sjön, som i alla andra sjöar, mycket grundare än på våren.

Vår - förleksfiske

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.fisheco.se/blogg/fiskesyndrom/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar