Söndags fiske efter gädda | Team Pro/Ribatex - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söndags fiske efter gädda | Team Pro/Ribatex

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söndags fiske efter gädda | Team Pro/Ribatex

Idag var det fiske efter gädda på hemmavattnen i Mälaren som gällde. Med vetskapen om att fisket varit rätt segt tidigare och att det varit halv klurigt att lokalisera bättre fisk nu före den ”riktiga” hösten så var det med inte jätte stora förhoppningar vi styrde ut denna Söndags morgon. Vi kom ut tidigt och det var fortfarande mörkt när vi gjorde vår första ankring. Vi såg mycket vak från abborre och annan mindre fisk i ytan och tänkte att detta borde väl ändå kunna funka. Små snipor avlöste varandra på dom första grynnorna och vikarna men ingen bättre fisk. Vi har ett helt ok fiske under morgonen och på en position vi stannar har jag på mina tre första kast gädda på varje! där landar vi även den största för dagen. En lång smal mycket utmärglad gädda som mäter 92cm. Mitt på dagen och under den tidiga eftermiddagen ebbar fisket ut å huggen blir allt färre och till slut bestämmer vi oss för att det räcker för denna gången.
    Over and out! / Freddan

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar