parabellum: 2014-09-13 Hårda vindar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 2014-09-13 Hårda vindar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 2014-09-13 Hårda vindar

Då de senaste veckorna mest handlat om en blöt källare och en trädgård som för en stund såg ut som en gäddfabrik*var det äntligen dags för mig att komma till vattnet istället för tvärt om.
    Fick sällskap av en taggad*John som mötte upp på*morgonkvisten.*Tanken var att komma iväg strax efter 8 men klockan sprang iväg fort och han bli 9 innan vi fått båten packad, tankad och redo för gäddjakt. Vi sätter*högsta fart och är snart framme vid fiskeplatsen, kastar ankare och hugger i spända av förväntan. Tyvärr visar sig vinden mer besvärlig än jag befarat och vi driver fort då plätten inte får fäste i botten hur vi än försöker. Fiskar drivande och när kasten närmar sig den vindpinade vegetationskanten kliver dagens första fisk på för min del. Ingen bjässe men en fisk runt 3-4kg och skönt med spöböj. Vi har ytterligare en del kontakter och följare men det vill sig inte riktigt. Innan vi vet ordet av det har vi nästan blåst upp på stranden så det är bara att sparka igång elmotorn och backa tillbaka ett par hundra meter. Och så håller vi på i drygt*3 timmar. Tidskrävande och jobbigt när man hittar spots men inte ”hinner” fiska av dem ordentligt. Får bli en sväng till Biltema i veckan för att införskaffa tyngre ankare.
    Nästa fisk klipper John, även detta en pigg och arg rackare som bjuder upp till dans. Vi kämpar vidare i vinden och jag tappar en fisk som känns riktig trevlig. Tunga knyck och bottenstök sätter igång förhoppningarna men när den närmar sig gör den en snabb*rusning under båten och för att inte riskera att knäcka spötoppen lossar jag bromsen och i samma veva slackar linan. 1-0 till den madammen.
    Kort efter landar vi vars en fisk till och innan det är dags att bege sig hemåt visar John var skåpet ska stå och kastar upp en till.

Drygt tre timmars fiske, varav mycket tid gick åt till att försöka positionera båten resulterar i 5 landade, 5 missade och en handfull följare.
    Nästa gång tar jag med en stor jävla betongklump om vädret kräver det.
    Gäddor 2014
    Anders: 50
    Martin: 117
    Emil: 25
    Tim: 26

Totalt: 215

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 268 visningar