Fly for Art: Em måndag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fly for Art: Em måndag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fly for Art: Em måndag

Varit en underbar dag, med riktigt bra förutsättningar. Känts giftigt mer ellee mindre hela dagen.
    Klockan ringde vid 04.15 och vi tänkte vara ute vid ån strax innan klockan 05.00…. Gick ju sådär… strax efter klockan 06.00 kom vi ut, haha nejdå inte alls sega!
    Vi gick upp till Stone pool norra sidan. Helt själva längst ån, inte en kotte ute. Jag var först ut och gick ner och hann knappt ens börja fiska förens en vacker öring hanne på 77 cm satt på kroken med ett ordentligt hugg. Den gjorde de ena luftsprånget efter det andra, backade upp den i åkanten så Henrik kunde taila den. Sen kan man ju tro att nu var de lugnt, fisken är fast och kan inte sticka…..
    Tja… efter den var avkrokad och mätt så skulle vi ta några snabba foton…. var med fisken inte alla ville vara med om detta. Den flög rakt upp i famnen, slogs och sprattlade så jag tappade greppet…. ner i vattnet for den, men lyckades på nått sätt få tag i den försiktigt och tog två snabba foton innan den slet sig igen rakt ner i ån…

En riktig dröm att få en sådan här vacker höstöring på Em. Stark och vild med stor kämparglöd. Flugan den bet på var en liten glödhäck.
    Kände ingen mer fisk och promenerade ner till Pike pool. Henrik ville stå någonstans där de var lätt att träna på kasten och fick husera ensam på norra sidan om Pike. Jag gick ner till Snake iland och fiskade Pike strax ovanför ön. Ingen känning men var en hel del fisk uppe och visade sig i poolerna. Tog lite frukost brake innan klockan slog 10.

Henrik fiskar Barret pool, riktigt riktigt stolt över min karl som gjort debut med tvåhands spö. Kastar kanon bra, och får ut linan snyggt med. Väldigt imponerad! Jag verkar ha skapat ett nytt flugfiskemonster!
    Regnade gjorde det bra titt som tätt, men inte klagar man när de är perfekt!

Verkade vara god aktivitet i ån nere vid Lawson, 2-3 stora stora fiskar som gick upp och visade sig flera gånger och några små.

Medans Henrik fiskar så…….

Lawson!

Ankarcrona, Barret och Lawson han vi fiska igenom innan lunch. Någon enstaka fisk uppe men inga känningar.

Trött men glad Ginny på lunchpaus

Nike och Ginny myser medans man smälter maten.

Underbara See pool! Efter lunch fiskade Henrik Barret och Lawson igen, var favoriterna idag. Jag gick ner till See och njöt av en fantastiskt vacker utsikt över havet och några enstaka fiskar som syntes längre ut.

Bytte lite hundar så He riks fina Hincas fick följa med också. Han såg dovhjortarna och blev lite till sig.

En man med sin hund.

Dovhjortarnas herrklubb visade stolt upp sina blivande stolta kronor. Äntligen börjar stammen återhämta sig i hägnet. Nu börjar det komma fina hjortar igen men än är de väldigt långt kvar innan de återfår den kvaliten vi en gång hade.
    Ner mot Island pool och Old mans place bar det. Fiskade hela sträckan båda två.
    Var en del aktivitet i poolen med god storlek.
    Och äntligen small de till i flugan med ett ordentligt hugg, men de var också det ända. Inte stannade den inte, men hugga det kunde den!
    Nu sitter vi i stora huset och kopplar av och, snart väntas ett härligt varmt bad för att avsluta en underbar dag.
    Ciao Ems

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar