Svål Fishing: Jakt efter stor abborre 2014-08-16 12:28 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svål Fishing: Jakt efter stor abborre 2014-08-16 12:28

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Svål Fishing: Jakt efter stor abborre 2014-08-16 12:28


    Det har allt varit stilla här ett tag nu eftersom vi alla har haft fullt upp med våra familjer och diverse andra projekt men nu ska vi försöka få till en ändring på det.


    Höstfisket närmar sig med stormsteg och vi i Svål Fishing ser glatt fram emot det. Vi har börjat fundera och diskutera eventuella tävlingar att delta i, resor att se fram emot och nya platser att utforska. Det blåser även nya vindar här på Åland genom ett projekt kallat "Hållbart Sportfiske" som Leader Åland har dragit under vår/sommar med ledning av David Ståhlman. Projektet hade avslutningsmöte i veckan och presenterade många positiva saker för framtiden. Vi i Svål Fishing kommer att delta/bistå i framtida projekt för att förbättra sportfisket på Åland.


    Fisket har varit nästan obefintligt under sommaren men nu skulle jag (Lukkan) oc skägget ut på en repa för att se om abborrarna var i farten. Vi har även tänkt att försöka oss på att köra mer riktat fiske på abborre i framtiden för att se om vi kan hitta några fina exemplar.


    Ivrig efter sommarens stiltje på fiskefronten så blev jag tvungen att pröva fixa en umbrella rig till borren och virade ihop en.





    Var ner till lokala bryggan och drog den längs med bara för att se hur den gick i vattnet och smack så kom två finare borrar ut från under bryggan och högg.
    Riggen blev dock ingen succé senare på resan med Skägget då jag inte satte nån vikt frampå och vi bara fiskade lite djupare.





    Efter en kort båttur i det fina sensommarvädret så var det så dags att blöta dragen. Det börjar lite trevande men efter ett tag så börjar det smälla på titt som tätt för mig, Skägget krokar inte direkt några mängder dock eftersom han vägrar låna "rätt" drag av mig..
    Men några lyckas han allt kroka.








    Vi nöter på lite här och där och pillar väl upp runt 30 st innan vi bestämmer oss för en paus på Skäggets stuga.

    Väldigt vackra fiskar oavsett storlek.
















    Väl framme vid stugan så hade Skäggets käre mor dukat upp fikabordet. Fick även en alldeles perfekt tidning att bläddra i medans kaffet inmundigades.






    Intressant att lågprofilaren ändå inte utvecklats så vansinnigt mycket sen -89.



    Hade sällskap av en tandlös gammal krigare under kaffet.


    Efter pausen provade vi lite nya ställen men hittade väl inga direkta mängder men ett 20 tal kommer väl upp så totalen landade väl runt 50 strecket plus en del bonusgäddor som sig bör.





    "Rätt" drag för mig har visat sig vara denna lilla spinnaren från SpinMad. Har dragit sjukt mycket fisk på den, så kommer ni över den så rekommenderar jag den varmt. Jag fiskar den som en jigg och den spinner lätt och fint. Oftast kommer huggen i slacket/stoppet (som alltid?!).






    Hemfärden blev lite blötare då det blåst upp en del under dagen men vad gör det när solen lyser och man fått fiskat en hel dag.




    Alla randiga krigare fick återgå under dagens fiske.
    Tack för en trevlig dag Skägget.


    /Lukkan



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X