En morgontrött metares bekännselser - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En morgontrött metares bekännselser

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• En morgontrött metares bekännselser

Hämtad från min blogg jagmetar.wordpress.com

Välkommen till min nya blogg där jag kommer skriva om mitt fiske. Det är främst mete efter sutare, mört, sarv, braxen och karp som jag bedriver i Sörmland och närliggande landskap. Bloggen kommer att fungera som en dagbok.

Click image for larger version

Name:	jagmetar_1.jpg
Views:	1
Size:	131,7 KB
ID:	1833098

Jag heter Kristoffer och kommer ursprungligen från Mönsterås i Småland, men bor numera i Eskilstuna. I min ungdom var jag väldigt het på gröten när det gällde fiske, jag fiskade gärna ofta i en närliggande damm som hade det mesta. När jag blev äldre så började jag meta gädda i Mönsterås skärgård, där jag tog mitt personbästa på 4,7kg.

Intresset för fisket försvann så småningom och det tog många år innan jag hitta tillbaka, under tiden var det fågelskådningen som tog överhand. Nu kombinerar jag dessa flitigt. Jag är en naturmänniska, helt enkelt.

Det nyväckta intresset för fiske är bara någon månad gammal, så jag har inte hunnit med så mycket fiske än. Förhoppningen är dock att jag ska försöka fiska så mycket som möjligt nu i sensommaren och under hösten, hitta de heta platserna i Eskilstuna och lära känna de lokala fiskevattnen.

Häng med, jag tror det kommer bli en intressant resa…
    Kristoffer, a.k.a. Naturmannen.

Besök min hemsida om fågelskådning - Fågelskådaren.se
    Min blogg om fisket - jagmetar.wordpress.com

Sutartime i Eskilstuna – Tji fick jag!

För andra gången valde jag att åka till Bibybron för att försöka få en sutare på kroken.
    Click image for larger version

Name:	eke9238.jpg
Views:	1
Size:	417,6 KB
ID:	1775134
    Jag har alltid tyckt att det ser hett ut borta vid stora båtbryggan, mycket näckrosor och vass samt en del aktivitet i form av vak. Efter det här passet drar jag nog ändå beslutet att det inte är sutare som lurar där. Efter två blanka pass så börjar jag tvivla på sutarnas existens där. Inga rullningar, inga bubblor.

Nu är frågan var jag bör söka sutaren härnäst? Näshultasjön har jag blivit tipsad om, så kanske åker och rekar där imorrn. Annars är det väll Skogstorp och Rosenfors som jag kommer att tänka på samt bitar av Eskilstunaån på licenssträckan. Tänker speciellt nedanför järnvägsstation, mellan kyrkan och de där nya lägenheterna som PEAB bygger, vid handikappsbryggan.

Efter blankpasset i Biby så åkte jag och rekade sträckan längs Rothoffsparken. Jag hittade ett ställe med en del vak, plask och bubblor. Kan det vara brax eller sutare? Jag hoppas så! Tänkte lägga ett pass där imorrn så får vi se. Mäska på med lite braxkung och köra bottenmete så får vi se.
    Kristoffer, a.k.a. Naturmannen.

Besök min hemsida om fågelskådning - Fågelskådaren.se
    Min blogg om fisket - jagmetar.wordpress.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
    12 svar
    3 780 visningar
    3 gillar
    Senaste inlägg Henke E
    av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
    87 svar
    6 240 visningar