Nya Rullar | Ensamvargens Fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya Rullar | Ensamvargens Fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nya Rullar | Ensamvargens Fiske

För ett tag sedan fick jag ett trevligt paket från Fiskekompaniet, jag hade nämligen beställt ett par nya rullar. Då pengar tyvärr inte växer på träd så brukar jag leta på nätet och se vad som finns i en rimlig prisklass och sedan leta efter recensioner och kolla på olika forum vad folk säger om produkterna.

Denna gången var jag ute efter två nya rullar i en storlek på runt 8000 med baitrunner, de kommer användas till lite av varje i mitt fiske och kommer få bli mina slitvargar.
    Det blev Nash H-GUN FR-8.
    Nash H-GUN FR-8
    Priset hos Fiskekompaniet är 549kr st vilket är ett väldigt bra pris. Men nu lär säkert många tänka att man får vad man betalar för, och jag kan hålla med i det resonemanget, men inte alltid.
    När det kommer till dessa rullar så är jag imponerad, bromsen är väldigt jämn och lätt att ställa snabbt. Baitrunnern är också väldigt känslig men stadig så man behöver inte vrida mycket för att hitta en bra inställning för ändamålet.
    Snygg rulle med läckra detaljer
    Linkapaciteten är följande
    630 meter för 0,28
    494 meter för 0,30
    393 meter för 0,35
    Linuppläggningen är jämn och linan löper riktigt bra när man kastar, veven är stabil vid invevning och när man tar in lina med fisk i andra änden. Hela rullen känns väldigt stabil.
    Ny lina påspolad
    Utväxlingen är 4.8:1
    Kullager är 6+1
    Mer teknisk information kan ni läsa på Nash hemsida
    Snygga detaljer på rullarna
    Det jag kan säga som ett litet minus är att man inte får med någon extra spole utan de får köpas till för 149kr styck, fiskekompaniet har dessa också såklart.

I övrigt är jag som sagt imponerad över dessa rullar och hoppas att det förblir så!
    I väntan på napp
    Vill ni veta mer eller är sugen på ett inköp så rekommenderar jag er att ta kontakt med fiskekompaniet, riktigt bra service från de grabbarna!

Skitfiske på er till nästa gång!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 263 visningar