Solfiske i St Anna | Pike Passion - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Solfiske i St Anna | Pike Passion

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Solfiske i St Anna | Pike Passion

Var på en härlig båtresa med brorsorna där vi åkte runt i Sankt Annas skärgård i två dagar. Första dagen ägnades helt åt bad och inmundigande av rökt fisk från Harstena, solen gassade dagen ut. Nästa dag blev mer omväxlande och blåsig, så då fick jag tillfälle att fiska en del. Det small omgående i en grumlig vegetationsbevuxen vik. Blev 5 gäddor. Den största hade en väldigt speciell färgteckning, något liknande har jag aldrig sett förut. En rolig incident var också när jag fick upp en smågädda på en jigg - lossade kroken och slängde i den under båten, släppte strax där på i den lilla gäddan igen och när jag tar upp spöt för att veva in löslinan igen finns det tyngd i andra änden. Jaha den har väl satt sig i sjögräset tänkte jag, men fan linan rör ju på sig! Japp, samma gädda är krokad igen, fast i huvudet. Måste fastnat direkt efter releasen haha! Fin gädda med underlig teckning. Smågäddor flyttar mest vatten... Yeeey! Pro-posering med sprattelgädda. Herring shad som fått rejält med stryk. //Björn Nettel

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Min hemsida för Nettel-Laken!
    http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
    http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 264 visningar