parabellum: 140730 Semesterfisket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 140730 Semesterfisket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • parabellum: 140730 Semesterfisket

    Hej

    Det var ett tag sen jag uppdaterade här på bloggen. Har fiskat lite från och till under semestern men egentligen inte suttit vid datorn speciellt mycket så här kommer en resumé från mitt semesterfiske. I början av ledigheten blev det några kvällar där trolling stod på schemat men det gav inte speciellt mycket och jag tror bara jag själv landade två gäddor, men det ska bli en bättre satsning där senare. Nästa tur blev egentligen första vändan till Karlskrona där jag lyckades komma ut vid två tillfällen, ett kortare pass på 40 minuter där jag skulle fixa till svärfars motorbåt, en lyckad vända som resulterade i fem landade gäddor med en topp på 5.85kg. Detta var också första passet med en ny jigg ifrån Fredrik Renz och Jörgen Segerstein, de har redan utvecklat den giftiga Gigantenjiggen och snart kommer Renzshaden. Mer om Renzshaden kommer…
    Det andra passet blev två timmer med min pappa som lyckades landa sin första gädda på måååånga år, hoppas han fick blodad tand och vill följa med ut fler gånger. Själv tog jag två gäddor i en blåsig skärgård.
    Nu drog vi en runda till Västkusten och där är ju helt andra förutsättningar och det blev en makrill vid lite strökast men polarna. Inget för mig egentligen men alltid kul med fisk.
    Efter detta kom värmen och med det trodde man att fisket skulle dö ut fullständigt när man väl var åter i Karlskrona men jag lyckades få till två schyssta fiskepass och några halvhjärtade stopp på väg ut i skärgården. Vinden hjälpte till rejält och tryckte upp gäddorna som var helt galna och bjöd upp till grymma fighter. Bäst fiske hade jag en kväll med 18 landade gäddor med en topp på 7,2 kg. Sedan bjöd en eftermiddag på 10 landade gäddor med en topp kring 5kg. Ströstoppen *gav totalt 4 gäddor till mig och jag är mer än nöjd med mitt fiske, 30 grader varmt och 24 i vattnet brukar ju inte vara det hetaste.
    Totalt 41 gäddor om jag räknat rätt och nästan alla har smackat på Renzshaden. Den jiggen är grym och väldigt lättfiskad och kan användas snabbt, långsamt, djupt. Jag ser fram emot fler bra jiggar i framtiden.

    Gäddor 2014
    Anders: 28
    Martin:*79
    Emil: 0
    Tim: 12

    Totalt:*119


    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X