Djuphavsfiske i Karibiska havet | Gold Coast Fishing - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Djuphavsfiske i Karibiska havet | Gold Coast Fishing

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Djuphavsfiske i Karibiska havet | Gold Coast Fishing

Aruba, ett paradis i Karibien. Ön är 3 mil lång och en mil bred. En ö som har allt man kan önska sig och framförallt bra fiske.
    För åtta år sedan besökte jag den här ön med min familj. Jag älskar att vara i vattnet och en resa jag aldrig glömmer tack vare fisket jag fick uppleva.
    Vi går efter bryggan där alla fiskebåtar ligger och tittar på deras enorma utrustning. En båt kommer till land med turister på och lastar ur fisken de fångat på morgonen.
    Vi pratar med ägaren till båten och bestämmer oss för att åka ut morgonen därpå. Kl 06.00 åker vi ut på denna trettio fot långa trolling båt, ut på det kristallklara karibiska havet. Med oss har vi skepparen och guiden Arnold som berättar massa roliga fiskehistorier.
    Efter ungefär en timmes fiske får vi vårt första napp. Jag sätter mig i stolen och Arnold ger mig ett enormt spö med en fisk i andra änden som jag relativt snabbt drillar in till båten. Det är en guldmakrill på 3 kg som tas upp i båten. Fisken är helt guldfärgad och en mer tropisk fisk än detta går inte att få. Fisken läggs snabbt på is och vi fortsätter fisket.

Tiden går och fisket står still. Jag sätter mig uppe hos kaptenen för att kolla på utsikten då jag hör Arnold ropa ”Fish on, Fish on”
    Jag hoppar ner från förarhytten då jag ser min pappa sitter och drillar en fisk samtidigt som jag blir kastad i stolen och ges ett spö. Det är ingen Guldmakrill som sitter på denna gång. Det kräver all min styrka för att orka hålla i spöet samtidigt som jag försöker veva med andra handen. Efter tio minuter med fisken får min pappa som precis landat en Wahoo på åtta kg hjälpa mig att hålla mitt spö. Mjölksyran sprutar i min arm så hjälpen var behövlig. När vi tillslut får in fisken till båten visar det sig att det är en Barakuda på 12 kg jag lyckats få in. ”Nice fish, Nice fish” hör jag Arnold säga och jag känner mig väldigt nöjd som lyckats fånga denna tropiska gädda.
    Dagen slutade med tre guldmakrillar, en wahoo, en barakuda och en liten tonfisk. Det var första gången jag djuphavsfiskade, men inte sista gången. Ett väldigt roligt fiske tillsammans med avslappning och spänning.
    En resa till Aruba är en drömresa, med fiske är det mer än så.

Tweet

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar