ThePikeFather: Vätöfiske med ny bekantskap. 29/6-14 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Vätöfiske med ny bekantskap. 29/6-14

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: Vätöfiske med ny bekantskap. 29/6-14

Söndagen bjöd på fiske tillsammans med min vän Mattias J Fors på hans hemmavatten, Vätö.
    Alla som känner mig vet att geografiska orter/städer som heter snarlika saker inte fastnar inte i mitt huvud. Så det finns en viss risk att vi faktiskt fiskade på Väddö. Men är 90% säker. Tror konstapel Karlsson har fiskevatten på Väddö. Men för att ni ska ha ett hum om var vi var, låt oss tills vidare säga Vätö. *
    Nog om det. Ny bekantskap för dagen var Saurabh, en person som jag sprungit ihop med ett par gånger senaste året med inte fiskat ihop med tidigare.
    Det var även Saurabh som började dagen bäst, tror han drog de första tre gäddorna innan varken jag eller Mattews sett någon gädda.

Saurabh övade på sina Pig-egenskaper, gick ju bra. Gav resultat.
    .

Jag kanske ser skeptisk ut. Men det är jag inte. Vid denna tidpunkt trodde jag vi skulle få minst en stor fisk i båten. *
    .
    Vi glömde en dunk med soppa i Mattias bil. Så vi åkte en snabbis tillbaka och hämtade bensinen. Vår nya bekantskap verkar vara en bra människa. Glädjer mig när man träffar folk som inte fikar hela fiskeresan. *

Herr Sinha nyttjade fisketiden optimalt.
    .
    Vädret var rätt optimalt om man tittade på det visuella, molnigt, bra temp i vattnet. Men istortsett vindstilla, och någon i båten kan även ha nämnt något om slutet av en bra månfas. Haha.. men för mig som är “finger i vädretfiskare” så såg vädret bra ut iaf.

Mattias, han kan också.
    .
    Gäddorna lös med sin frånvaro, endel dutt, och kontakter. Jag tappade två fisk innan jag äntligen fick mig en liten stackare. Fick en liten arg gädda som slaktade min TPF-jig.

Skön inälvsfärg på jigen som visat att den levererar. Men som nu fick pensioneras. Får göra fler.
    .

Mr Selfie, Doktorn och Fiskarn fångade på bild.
    .
    Men det var den enda action vi hade. Eller iof, jag fick agera sjukvårdare när Saurabh skar sig på en spöring som knasade. Men så mycket mer än så actionfyllt hände inte.
    Jo, höll på att glömma nämna dimman, sinnesdimman som kommer och går. Ena sekunden Slaget vid Lütsen, andra sekunden svennegurkasommar. Lite skoj, men gäddorna verkar inte vara asförtjusta *i väderförändringar och tryckförändringar.

Två tappra fiskare.
    .
    Finns egentligen inget annat spännande att nämna om dagen, då vi enbart hade kontakter med snipor och småfisk. Men vi hade en riktigt trevlig dag, mycket skratt och miljöer som luktade gädda. *
    Vi såg*en havsörn, okey, det kan ha varit en kungsörn också. Ser aldrig skillnad, men apastor fågel.*Det kändes stort! Ser ofta dessa mäktiga flygare, men blir lika imponerad varje gång. Den*lyfte från en gren precis vid vattenlinjen när vi kom o störde och cirkulerade upp i skyn.

En bra dag på havet, men med mediokert fiskeresultat. 11 gäddor totalt upp i båten, jag stod för 2 av dem.
    Skoj som alltid med Mattias på havet, sen alltid trevligt att*träffa nya ansikten i båten också.

Även Saurabh verkade nöjd med dagen.
    .
    Allt gott!
    //TPF

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 242 visningar