I torsdags var det äntligen dags för årets första prickskytte tillsammans med Cecilia Grönberg. Hon hämtade upp en trött o kryckhoppande Westin kl.04.00. Ett par timmars sömn hade det blivit och Cecilia kastade åt mig en energidryck på en gång i bilen. Genast piggnade man till och njöt av den fina morgonsolen.

Väl ute på vattnet så visade Cecilia vart skåpet skall stå. Fisk på första släppet och vi trodde att vi knäckt koden för dagen, på en gång..
Tyvärr så skulle det visa sig att det inte va så enkelt som det verkade till en början. Vi hade en riktig huggbonanza en stund men de riktigt stora skulle visa sig vara riktigt kinkiga idag.

Vi hittade en hel del riktigt fina ekon, men de ville bara inte ta jiggarna idag. En del följde med upp och spanade in jiggen en bit innan de störtdök och de andra verkade totalt ointresserade av jiggen. Just ett sådant släpp var lite roligt.. fisken simmade ca en meter över botten och nonchalerade jiggen, jag släppte förbi den ned mot botten och pang så nöp det på! Tyvärr så var det en liten gös som stått på botten och gäspat precis när jag släppte ned..

Här är några av mina gösar från dagen:

Då det började blåsa upp så åkte vi iland vid 12-snåret.

En Ismo som fungerade riktigt bra idag!

Tack för en riktigt trevlig dag Cecilia! Hoppas det blir en sväng till snart.. Perfekt fiske för en kryckhoppare som mig ju!

Skitfiske på er!
//Pirre…
Postat i:2014, Cecilia Grönberg, Fin-S, Gös, Vertikal Tagged: 2014, Båt, Cecilia Grönberg, Gös, Pelagiskt vertikalfiske, Premiär

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)