ThePikeFather: TPF´s Gäddtatueringar. 16/6-14 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: TPF´s Gäddtatueringar. 16/6-14

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • ThePikeFather: TPF´s Gäddtatueringar. 16/6-14

    Tatueringar…
    … jag har velat tatuera mig sedan ung ålder. Men fick psoriasis i present av min mamma och mamma fick av mormor innan dess. Psoriasis är väl någon form av eksem eller vad man ska säga, och efter att ha pratat med rätt många pålitliga tatuerare om riskerna och gjort en bedömning om det var värt det för mig. Så kom jag 35 år gammal fram till att nu var det hög tid för att tatuera mig.
    Jag har velat ha ett ankare intatuerat sedan länge, gillar formen, symboliserar stabilitet och jag bodde i Norrtälje kommun under några år som av slumpen har ett ankare i sitt kommunvapen. MEN, som trenden är nu är det “inne” med sjöfarartatueringar och var och varannan person har ett ankare på armen. Jag fick tänka om. Vad jag kom fram till låter jag vara osagt, för den återstår att gaddas. *
    Rent allmänt har jag hängt på nätet och kollat tatueringar under massor med timmar, sparat ett litet bildarkiv med coola tatueringar och motiv, letat efter bra tatuerare som kör i “min” stil.
    Av en slump sprang jag på en tjej på internet som heter Aniela, men kallas för FruDuva på Bläckbyrån i Gröndal (Sthlm). . Hon gör riktigt fina grejer helt i min smak.
    Jag satte upp mig på väntelista för en tid hos henne.
    En tid senare var jag ute och drack öl med min kära vän Adam (KaggeBagge), jag berättade om mina tatueringsplaner och förstod att Adam och Duvan kände varann.
    När jag och Adam vid ett senare tillfälle snackade om Duvan refererade han till henne som “syrran”, hmm, tänkte jag. Vadå syrra? -Ja, det är min syster. Svarade Adam.
    Så av slumpen bokade jag in en tatuering hos min polares syrra. Kändes som ödet! *
    .
    FruDuva är dock en efterfrågad tatuererska, så det här var i augusti 2013, jag väntade och väntade… fortsatte kolla på tatueringar på nätet och hittade även en annan tatuerare på Salvation Tattoo på St:Paulsgatan (Sthlm) som heter Nille. Nille hade gjort en snygg tatuering som jag uppskattade på en hälleflundra i min stil. Gick förbi honom och kollade tider, han hade en lucka*bara några veckor senare.
    Bestämde mig för att tatuera en gädda. Lite i stil med fotografi möter oldschooltatuering, inte för mkt detaljer liksom.
    Mallen jag ville ha var den första gädda jag fångade förra våren, årets första fiskepass i Göta Älv, tredje kastet för säsongen klev en 8,7kg´s gädda på. Första fisken jag fångade på min egna jig.
    Därav just den gäddan, som betydde mycket för mig.

    Här är hon. *
    .

    Tatuerade gäddan ser aningens ihoptryckt ut här, men det är när handen är knuten och armen böjd. *
    .

    Bättre bild.
    .
    Just texten “ThePikeFather” skulle inte vart med från början, sen tänkte jag TPF, men i samråd med tatueraren kom vi fram till fullt utskrivet var bäst. Jag kommer ju kunna stå för budskapet även när jag blir äldre liksom. *
    .
    Några månader senare fick jag en tid hos Aniela/FruDuva. Då tänkte jag direkt, det blir en till gädda. Hon gör sinnessjukt fina tatueringar (in o kika på hennes Instagram, FruDuva), så tänkte lika bra att köra på! Haha.. känns lite klassiskt kanske med tatueringar, jag hade en tanke om en aningens mindre tatuering, slutar med att jag brassar på.
    Denna gädda har mitt första bete som jag gjorde själv i munnen, “RapeMe” heter skapelsen och är målad av min vän Micke CaesarLures. Så tyckte det var passande för att få en anknytning till mitt liv mer än bara gäddan. Duvan ville först köra en gäddfluga, men det fiskar jag inte med. Så det här blev 10 resor bättre än jag tänkt mig. Även om jag har en sittning kvar och den inte är klar, så är jag galet nöjd. Gjorde stundtals ont så in i Fiskebäckskil. Jag trodde jag var lite macho, men icke. På nyckelbenet och mot mitten av revbenen gjorde det ont på ett nytt sätt. *
    En sittning kvar för lite mer färg, skuggning(?) och fylla i lite svart. * * Ser fram emot det, även om jag inte ser fram emot det om ni förstår. *
    Kommer iaf bli en till tatuering, men inga fler på bröstet. Haha..!!
    Nu bjuder jag på lite naket i bildform. Den känsliga varnas. *

    Mall på plats. Typ som carbonpapper.
    .

    Outlines eller vad det kan heta gjordes först.
    .


    Lite färg på plats.
    .

    Dagens sittning klar. Mycket gjort, endel kvar.
    .

    Gäddans öga tittar ut.
    .

    Jag blödde endel så första fyra dagarna kommer jag ha plast över tatueringen och byta plast 4 gånger per dag.
    .

    Efter första duschen dagen efter.
    .

    Fortfarande aningens svullen och öm.
    .

    Mitt bete som jag förevigade. *
    .
    Fler bilder kommer när den är klar och läkt.
    Stort tack till Nille och Aniela för fantastiska tatueringar som jag är mer än nöjd med!!
    .
    Allt gott!
    //TPF



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

    Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X