En blåsig dag med nordliga vindar som brukar betyda att fisken är som bortblåst. Vi tog oss ut med en tanke på att främst bottenmeta om det var möjligt, så vi började inne i Gurvikfjorden med att dra några Makrill till bete, och Makrill i båten begav vi oss ut mot Fröyas västra delar med en gemensam plan på Knaggrocka. Väl på plats provade vi att drifta över de bottnar som vi vet håller rocka men det var meningslöst, avdriften var alldeles för stor och det enda som ville upp var en fin Kolja på dryga 3 kilo som Micke tog. Men vi har med eget ankare för att bemästra situationer som denna, så upp på plats på samma ställe som vi hade så fint Knaggrockafiske för 3 år sedan, och i med ankaret. Det tog en kvart för rockorna att hitta fram och återigen var det Rasmus som var först.
Ett par minuter senare så var det dax för Micke att tampas med sin första rocka för resan.
Och sedan var det dax med en liten sötnos även för mig.
En liten stund senare nappade det för Micke igen och bara halvminuten senare även för mig, så vi stod bredvid varandra och drillade Knaggrocka samtidigt, vilket var riktigt häftigt. Här är vi båda med två fina Knaggrockor, varav min visade sig vara dagens största.
Härligt att kunna återupprepa samma fiske igen!
Här en liten bonus som knep mickes tackel och inte ville släpa
Så tog vi oss vidare, jiggade och fångade några torskar samt bottenmetade och tog ytterligare någon Torsk samt så fick jag en fin Sandskädda.
En helt okej dag trots allt.
Dagens fakta:
Fiskarter (med dagens högsta vikt):
På återhörande!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Ett par minuter senare så var det dax för Micke att tampas med sin första rocka för resan.
Och sedan var det dax med en liten sötnos även för mig.
En liten stund senare nappade det för Micke igen och bara halvminuten senare även för mig, så vi stod bredvid varandra och drillade Knaggrocka samtidigt, vilket var riktigt häftigt. Här är vi båda med två fina Knaggrockor, varav min visade sig vara dagens största.
Härligt att kunna återupprepa samma fiske igen!
Här en liten bonus som knep mickes tackel och inte ville släpa
Så tog vi oss vidare, jiggade och fångade några torskar samt bottenmetade och tog ytterligare någon Torsk samt så fick jag en fin Sandskädda.
En helt okej dag trots allt.
Dagens fakta:
- Total båtsträcka: 52,1 km
- Trippens totallängd: 8,5 h
Fiskarter (med dagens högsta vikt):
- Torsk
- Sej
- Kolja (3,1)
- Makrill
- Knaggrocka (4,1)
- Sandskädda
- Sill