Grym efterleks gädda | BigPig Fishing Team - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grym efterleks gädda | BigPig Fishing Team

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Grym efterleks gädda | BigPig Fishing Team

    Hallå alla gäddgalna läsare! Håller med som Gustav skrev i inlägget före att det har varit lite lugnt på bloggen nu en stund. Så nu kommer ett inlägg som jag pantat lite väl länge på.




    Andra häljen i maj åkte jag på ett fiske pass med Frank. Vi visste att gäddorna lekte för fullt på vissa ställen men vi tänkte se om vi skulle få kontakt med nån gädda som hade lekt färdigt. Vatten vi skulle testa var ett bekant ställe från förr men som varit ganska trög fiskat i vintras. Men vattnet har potential och har levererat några fina damer förut.




    Gled ut med båten en ca halv 8 tiden på morgonen och trolling var det vi tänkte försöka prova om skulle leverera nån finare gädda. Vi trollade på en bra stund och frank hade några händelser på sitt spö men ingen fisk krokades. Det blåste ganska ordentligt på sjön så det blev lite väl hård trollingfart i medvind men fixarfrasse Frank tog å band fast ikea kassen som drivankare. Funkade perfekt! Funkar också utmärkt som vågsäck.


    Efter ca 2 timmars trolling och ingen gädda hade sätt insidan av båten så hände det som förgyllde hela dagen. Jag hade just svängt om med båten och börjat trolla imotvind och började få spänt linorna på spöna som tog indrakurvan. Strax efter ropar frank att en gädda var uppe å bet i min paravan och några sekunder senare buggar mitt spö till i spöhållaren å ja flyger på spöt å drar ett ordentligt mothugg för att försäkra att krokarn sätter sig ordentligt. Efter mothugget möts jag av något tungt å kraftigt som borrar sig ner mot botten och inte vill komma och visa sig till ytan. Våra gissningar före vi ens har sett henne är hon kommer vara mellan 8-10 kg. Den gör några fina rusningar före hon kommer till ytan och jag får henne till båten så Frank kan håva henne. Efter en mäktigt fight och med gäddan säkrad i håven konstatera vi att hon kommer att väga över 10 kg! Helt otroligt mäktigt! Efter vägning och mätning stannar vågen på 11,58 kg och en längd på 116 cm. Nytt PB!! Otroligt fin och pigg efterleks gädda!

    Efter realesen blev de PB cigarr som Frank bjöd på. Sen fortsatte vi fiska en stund på samma ställe men fångst uteblev. Åkte till ett annat ställe som låg i närheten där Frank fick några mindre gäddor.









    11,58 kg 116 cm Nytt PB!







    Ryggen PB cigarr





    BigPig C&R offcourse







    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X