Nyfunnen kärlek. Jerkbait-FürAlle | FiskeFürAlle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nyfunnen kärlek. Jerkbait-FürAlle | FiskeFürAlle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nyfunnen kärlek. Jerkbait-FürAlle | FiskeFürAlle

För ett par helger sedan var FiskeFürAlle-gänget uppe i Furusund för tre heldagar fiske, detta kommer du får läsa mer om inom kort. Under dessa tre dagar har vi självfallet styrt upp lite tävlingar.
    Lördagens tävling råkade jag vinna. Jag vann inte bara ära och berömmelse utan även ett bete från CeasarLures. Det skall jag berätta mer om, betet alltså.
    Nu hoppar vi fram till nutiden, Erik hör av sig och frågar om fiske under kvällen. Snabb konferens och vi drar ut på sjön.
    (Vill redan här be om ursäkt till alla jag borde hört av mig till och bjudit in på gäddjakt i Mälaren. Hoppas ni kan finna i ert hjärta att förlåta mig)
    Det är varmt. Åska och regn har precis passerat och här lämnar vi hamnen i Väsby. Det är kav lugnt på sjön och Erik har laddat med Fegisen och ett ”side2side”-jerk, (Djurgårdsfärgat) som dragit sjukt mycket gädda.

Vår plan är söderut, strax utanför Stäket. Väl på plats börjar jakten på storgäddan. Det är vid detta tillfälle som jag testar min nya vinst McManus!!!
    Här är skönheten. MEN….den är inte vara snygg, den är även helt makalöst bra!!

Micke Hedsén har lyckats bygga ett jerkbait som är galet roligt att fiska. Otrolig sicksack-glider om du vevar hem den som ett vanligt bete. Jerkar du den så får den en sida-sidagång som slår det mesta OCH du kan få den att bete sig som en Pig fast med kontroll. Helt sjukt. Jag blev kär direkt.
    Här solar Mr. McManus på trädäcket. Fått sina första repor efter några galna attacker.

Det verkar även som gäddorna gillar den eller retar sig fullständigt på den. Vid mer än ett tillfälle så kastade sig gäddan efter betet, de hoppade och gjorde allt för att få tag det. Missade de första attacken, vände de om för att *kroka fast sig själva på andra försöket. Nu kanske du tänker att det var omständigheterna som skapade detta beteende. Vi testade det mesta under kvällen (Buster, Westin, mfl)*men med detta så var beteendet annorlunda.
    Det vart dessvärre ingen storgädda denna kväll men några av modell ”mellan” och ”mindre” besökte båten.
    Stäketbron by night.

// Danne

Postat i:Beten, Gäddfiske i Mälaren, Gäddfiske Mälaren Tagged: CeasarLures, gäddfiske, Gäddfiske i Mälaren, Mälaren, McManus

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.fiskefuralle.se

Välkommen in på en titt!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar