Ranglers: Äntligen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ranglers: Äntligen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ranglers: Äntligen!

    Som jag skrev häromdagen så var det lite inplanerat fiske på gång. I onsdags kom Larsson återigen upp för bla lite fiske. Hade hade även med sig lite prylar till mig, 2 st RT avon/quivers med baitrunner rullar och en prologic bedchair. Begagnade prylar som han plockade upp åt mig i växjö trakten.
    Redan onsdagkväll direkt efter jobbet drar vi iväg på lite feederfiske efter braxen. Ny sjö och för mig även nytt fiske. Roligt fiske som det kommer bli betydlig mer av. Tyvärr blev det jävligt kallt på sen kvällen och vi gav oss lite tidigare än räknat. Bara en brax kom upp, ingen stor men likväl ett nytt PB för mig. Annars var de mest mört och sarv.

    Torsdag morgon stod klubbsjön för värdskapet och vi bestämde oss för att ta med våran egna båt och testa lyckan på abborrarna i sjön. Vi provade mest flötestrolling men även en hel del spinnfiske, men inga större framgångar. Larsson drar största borren på dryga halvkilot, jag ser länge ut att bomma denna dagen men precis när vi ska ge oss och veva upp så smäller det på på mitt spö. Tyvärr ingen abborre men en gädda på dryga 3 kilo.
    När vi åter är hemma igen så är man ändå sugen på mer och det är ju ändå första metardagen så vi begav oss till en närliggande sjö som vi har haft ögonen på gällande sutare mete. Så vi åkte ditt mycket för att reka inför kommande sutare satsning.*Passade givetviss på att meta när vi ändå var där och även grillen åkte med på första fisketuren för i år. Mängder med mört blev resultatet.
    På fredagen var det återigen dags för jobb på dagen, men direkt därefter så åkte vi till viskan en bit uppströms för att spana efter färna och se om vi kunde få några att stiga på ytbröd. Hittade igen direkt bra platser på sträckan vi hade tillåtelse att vara på, och inga fiskar gick upp till ytan och brödet. Efter någon timme gav vi upp och begav oss mot varberg för att istället låta larsson doppa sina prylar i salt vatten för en gångs skull. Ett par skrubbor kom upp och jag och Karin gav oss lite tidigare än herr Larsson då jag även skulle jobba på lördag morgonen.

    Så äntligen blev det lite fiske tillslut…


    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X