ThePikeFather: Värmdö med CaesarLures. 25/5-14 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Värmdö med CaesarLures. 25/5-14

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • ThePikeFather: Värmdö med CaesarLures. 25/5-14

    Jag och Micke (CaesarLures) har inte hunnit ut på någon tur alls iår.
    Så förra söndagen begav jag mig med min finaste v70 mot Mickes domäner och hämtade upp honom för vidare färd mot Värmdö.
    Hyfsat tidiga var vi ute, en riktigt fin dag var det, varmt och skönt, hade skjortspremiär just denna söndag. Kändes fantastiskt att få flasha mina engelska ben. Inget som dock verkade störa varken Micke eller gäddorna.

    Batteriet hade stått på laddning hela natten, märk väl mitt fina batteriskydd mot ekgolvet. *
    .
    Efter att ha gått två vändor med packning började vi bli klara för fisketur.

    Micke konkar batteriet. Han är stark han.
    .
    Sen blev det lite random fiskeplatser, vissa som alltid bjuckar på fisk, och endel som var snåla som jag vet inte vad.
    Förmiddagen bjöd in till vad vi trodde skulle bli en bra fiskemängdsgäddfiskedag…

    Dagens första gädda.
    .

    Dessa solglasögon som jag har, jag måste fan köpa linser. Man ser helt sinnessjukt ocool med dessa. *
    .

    Mitt CaesarLuresbete i Roger Karlssonfärgen levererade som vanligt.
    .


    Rätt bra bild minus mongoglasögonen. Leech som gjord dem borde göra en modell så man iaf har möjligheten att se lite stekig ut.
    .

    Mitt egna bete “RapeMe” levererade också.
    .
    Vid sen lunch kastade vi ankare och hoppade iland för o grilla.
    Jag vet inte om det var en kass engångsgrill eller om jag som mästekock gjorde ett seeemst jobb, men korvarna blev svarta som synden. Smaken fanns där, men det förkolnade gjorde sig påmind som känslan av att doppat korven i sand. Typ.
    Det.. det kan ha påverkat fisket, för efter korvintag så dog fisket lite av. Avisst, det kom upp några snabba smågäddor sen, men inget succéfiske på eftermiddagen.

    Även spön behöver vila ibland. *
    .

    Korvbilden.
    .

    Peter Flugbindarens bete jag har hade fastnat på utsidan av min väska. En väska som trillade ner under en båttur. En väska jag skulle sätta tillbaka upp. Krokarna som perforerade TPF´s stackars ben. Så vassa är dem, krokarna. Bra o kolla sånt emellanåt också.
    .

    Heldag Värmdö kräver lite mer av fiskaren. Det är inte vilka personer som helst som får beträda Värmdös bryggor och vatten. Känns ändå bra på något sätt. *
    .
    En fin dag med min fina vän Miklo led mot sitt slut. Tror vi landade 10-11 fisk, jag 4, Micke 6 eller sju. Typ. Inge stort att rapportera. *

    .
    Allt gott!
    //TPF



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

    Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X