ThePikeFather: Nynäshamn med Ammer och Fors. 1/6-14 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Nynäshamn med Ammer och Fors. 1/6-14

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: Nynäshamn med Ammer och Fors. 1/6-14

Dagens till ära hade jag blivit lovad upphämtning av Micke Ammer, så spänd av förväntan stod jag och väntade på både pojken Ammer och pojken Mattias J Fors som anlände aningens försenade. (De hade vart i Brandbergen för o hämta mig, enda nackdelen är att jag inte bor där) Men det är en separat historia.
    Ekipaget för dagen löd Audi, modell automat och med fyra hjuls drift med snabb motor, samt en Australiensisk alubåt på släp. En underbar kreation som lyssnar till namnet Quintrex.
    Off we go. Resan gick i glädjens tecken idag. Sång och glada tillrop hela vägen ut till Nynäshamn som för varje gång jag åker dit överraskar mig med att det känns galet långt att åka just dit. Jaja, nog om det.
    Micke gjorde en helt sinnessjukt fin backning med ekipaget och slängde i båten på fem röda. Jag kan helt ärligt erkänna att samma manöver för mig skulle tagit hela förmiddagen. Jag suger på att backa med släp, eller som idag, båt. *

Kapten för dagen, herr Ammer.
    .
    Mina damer och herrar, pojkar och flickor och alla andra som läser min blogg. Idag blev en sinnessjukt fin dag på alla sätt utom ett. Jag tänkte börja med den trista…
    Ni vet att ibland slänger man bort beten, det händer alla. Ibland är det ens favvodrag, ibland något dyrt handgjort osv. Det händer som sagt alla. Jag hade precis gjort mig en ny modell, Big”RapeMe”, istortsett ofiskad, som min kära vän CaesarLures fått äran att måla. Ett sk. kärleksbete. Fick slänga ett kast istortsett, en bättre fisk kliver på, jag rör fisken, jag håller i tafsen och ska landa fisken. Då ger min tafs efter, lekandet går av typ. Fisken drar iväg med mitt underbart fina bete och simmar iväg. Stackars fisk såklart! Men jag blev helt tom inombords. Vilket jädra bete som helst kunde det få vart, men inte det. Jaja, skräp händer. Just idag hände det bara mig.

Vila i frid älskade lilla bete.
    .
    Nog om det, Jag, Micke och Fors hade underbart fiske idag. Jag lyckades till exempel med konststycket 3 kast, 3 gäddor.
    Vi hade dubbelhugg 3 gånger idag. Vi fick istortsett hugg-följare eller fisk på vartenda kast på förmiddagen, eftermiddagen aningens segare, men still. FIIIIISK!!!

Fin fiskar, nästan alla dagens fiskar låg på en ca: 3kg. Helt sjukt, vi drog bra fiskar om vartannat. Vi bara skrattade!
    .

Ammer lassade upp en jäkla massa fisk med sitt rosa/vita/blå Wolfcreekbete.
    .

TPF jobbar för att så skonsamt som möjligt kroka loss gäddan.
    .

Ammer/TPF på ett dubbelhugg.
    .

Fors/TPF på ett dubbelhugg.
    .
    Så jäkla skoj fiske. Jag lyckades få tre bättre fiskar idag, en som drog med betet men två som jag fick med på bild. Aningens frontade på bilderna som ni ser. Men still, bra fisk, längd och vikt. *

Tog på mitt egna “RapeMe”-bete. Måste göra fler. *
    .

Sen fick jag denna. Skoj med lite bättre fiskar då mitt år startat aningens segt.
    .
    MEN, dagens bästa. Jag har ju som endel kanske sett vid tillfälle gjort ett eget bete av en tandborste.
    Haha.. har bara testat den tidigare, den går inte alls som en wobbler vilket var min lekfulla tanke vid ritbordet. Haha.. men den går lite som tänk er, en pinne (tänk jerk med sjögräs på kroken) med glitersnören (läs spinnerbait), lite snörrande vid tillfällen (läs skeddrag). Idag när det var så mycket fisk i vattnet som var på hugget, tänkte jag att någon fisk ska jag banne mig ha på denna gobit till bete. Fick fiska den ett rätt bra tag. Men sen….

Så här ser skönheten ut.
    .

Ok, ingen perfekt krokning. Men, hey! Det är en gädda på en tandborste! Haha..
    .

Ni som känner mig privat, kan lätt se att jag är löjligt nöjd. *
    .

Forsen var glad med dagen också. Hans nya spö och rulle var som “sammet för själen” som han uttryckte det.
    .
    En underbar dag var till slut, vi packade ihop och åkte hem.
    Fantastiskt var ordet. Vi uppskattade fisken till drygt 70 till antalet, kan faktiskt ha varit fler. En dag man bär med sig ett tag framöver.
    .
    Stort tack för trevligt fiskesällskap och för många glada skratt idag herr Ammer och herr Fors.
    .
    Allt gott!
    //TPF

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar