parabellum: 140511 Söndagseftermiddag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 140511 Söndagseftermiddag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 140511 Söndagseftermiddag

Det blev äntligen några timmars fiske i söndags. Hemma i trädgården var det nästan myspys väder och stiljte så döm om min förvåning när jag nere vid vattnet möts av halv storm, rejäla dyningar, grå himmel och ett avtagande duggregn. Men visst luktade det gädda lång väg. Underbart väder!
    Min känsla om en bra eftermiddag skulle besannas omgående. På första kastet nyper det till i utrustningen, en fisk modell mindre i andra ändan och mina tankar springer iväg. Ska detta bli en sådan där galen dag där man sliter ut två tafsar och ett antal trekrokar? Nä, det skulle det inte. Förutom utslitna trekrokar då för jag blev tvungen att klippa den bakre på första gäddan för att ha en chans att få loss den nåt sådär smidigt.
    Den kommande timmen händer inte ett smack. Någon enstaka följare men de är svåra att upptäcka i vågorna som dessutom gjort vattnet förhållandevis grumligt.
    Regnet upphör och enstaka solstrålar letar sig igenom molnen när jag väljer att byta taktik. Börjar metodiskt fiska av vegetationskanten närmst stranden där vinden ligger på. Bränner ett hugg och svär lite tyst för mig själv över den avklippta trekroken som jag inte haft möjlighet att ersätta. Snart är det dock fisk på igen och denna gången lite bättre storlek. Ovägd gör jag en uppskattning på cirka 4kg. Ser den närmsta timmen mängder med fisk som nyfiket följer med in men inte riktigt är på hugghumör. Bränner ett bättre exempel som tre meter framför mig kommer som en torped i vattnet, går upp i ytan med en våldsam fart och missar draget samtidigt som jag tar i för kung och fosterland i mothugget. En styck blåsilvrig Johnny Tail är decimeter från att träffa mig i pannan.* Tar ytterligare en gädda innan det börjar bli dags att bege sig hemåt. Även denna runt 4kg.

Gäddor 2014
    Anders: 20
    Martin: 37
    Emil: 0
    Tim: 8
    Totalt: 65

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 823 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 308 visningar