Säsongen som började trögt och slutade i triumf | BigPig Fishing Team - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Säsongen som började trögt och slutade i triumf | BigPig Fishing Team

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Säsongen som började trögt och slutade i triumf | BigPig Fishing Team

Tänker skriva om ett ismetepass i slutet på Mars.
    Hade planerat in ett pass före jobbet med Björn, alla "parametrar"(väderlek,tryck mm.) stämde så vi måste ut och prova.
    Passet före hade jag lyckats fånga en finare efter 22h nötande som ni kan läsa om i ett tidigare inlägg, så jag skulle bara med och njuta.
    Min ismetesäsong kändes heelt lyckad och jag fiskade mer avslappnat än vanligt. Allt som kommer upp känns bara som bonus.

Björn inleder dagen starkt med en 4,5 kgs undertiden jag plockar ut sista spöna. Hugger lite här och där och vi njuter i solen.
    Lite över 8 vajar min vippa och vi går till hålet. Linan ligger helt still, typiskt sniphugg och jag börjar sträcka upp linan med handen, linan blir spänd och jag känner tyngd i andra änden så jag beslutar mig för att kroka direkt. Mothugget blir ett typiskt....tjonk och fäller nästan spöt av motståndet som möter. Gäddan svarar med en tung rusning på hårdställd broms, fajtar den tunga fisken hårt i ungefär 2 minuter tills Björn kopplar ett stenhårt gälgrepp om gäddan och upp kommer en "tiio". Ser ganska snabbt på fisken att den överskrider den magiska gränsen.

Vägning och fotografering sker i ett töcken som man aldrig minns efter man tagit en sådan gädda. All adrenalin, glädje och lättnad blir till en cocktail som man blir ganska yr av. Gäddan tynger vågen till 10,12 och måttbandet visar 114cm. Min tredje tia inom ett halvt år så man får vara mer än nöjd!

Känns härligt att fiska när allt tycks funka och i kölvattnet drar jag också en gädda på 5,6.

Ha det bra!
    //Frank

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 823 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 308 visningar