Razze och jag var nere en sväng och mäskade i onsdags, vi slängde i runt 5-6 kg med OJ med ganska bra spridning. Partiklar skippade vi helt denna gången för att förhoppningsvis slippa braxarna och sutarna.
Bilen packades på torsdagskvällen, sen drog vi iväg direkt efter jobbet på fredagen.
Någon timma senare är alla prylarna ute vid sjön och vi börjar tackla upp.
Jag hinner precis kasta utt mitt andra spö, och när jag håller på att sätta på hangern så drar det iväg.
Jag fiskar endast 8-10 meter ut så karpen kommer in fort, dock kliver den av precis innan Razze kommer med håven. Uppskattningsvis låg den på bara runt 2kg så det kändes inte så tungt att missa den.
Jag skulle i alla fall få revansch ganska snart, bara en timma efter drar det iväg igen.
Denna karpen är tyngre och bjuder på en bra fight, men snart får den ge upp och Razze kan håva passets första karp.
En fin fjällis som föll för en chod med en OJ-popup!
Bilen packades på torsdagskvällen, sen drog vi iväg direkt efter jobbet på fredagen.
Någon timma senare är alla prylarna ute vid sjön och vi börjar tackla upp.
Jag hinner precis kasta utt mitt andra spö, och när jag håller på att sätta på hangern så drar det iväg.
Jag fiskar endast 8-10 meter ut så karpen kommer in fort, dock kliver den av precis innan Razze kommer med håven. Uppskattningsvis låg den på bara runt 2kg så det kändes inte så tungt att missa den.
Jag skulle i alla fall få revansch ganska snart, bara en timma efter drar det iväg igen.
Denna karpen är tyngre och bjuder på en bra fight, men snart får den ge upp och Razze kan håva passets första karp.
En fin fjällis som föll för en chod med en OJ-popup!
Vi ger oss sedan på tältet, och när vi sätter upp det smäller det till i en av pinnarna som håller upp allt, den går rätt av!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)