Team Adrenalin: Meters gädda och tröga gösar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Adrenalin: Meters gädda och tröga gösar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Adrenalin: Meters gädda och tröga gösar

Ibland harvar man på i gamla fotspår och tänk men så kommer det en kille som bara totalt tar fiske till en ny nivå. Kunskapen han har är enastående och bara chokar en. Då vid 25 års ålder………
    Och det var just det som hände denna helg. Fiske handlar om att förstå hur fisken hela tiden anpassar sig till var den lever. Hur du ska leta var det är gynnsamt för fisken. En del förstår bättre än andra vad som krävs och hur man ska leta. Jag kommer inte gå in på i detalj vad och hur metoderna går till då jag lovat vara tyst om det. *Jag är sjukt imponerad!
    Vi ska hård köra Gös kommande dagar det kommer vara SJUKT tröga dagar med omslag i väder hela tiden! Snö, hagel, regn och konstant nordan vind! Kallt kallt kallt! *Det tar inte lång tid innan det smäller smack fin gös där Manuell snyggt!

Detta är vatten jag testa gös på förut och mer eller mindre bara fått smått men efter ett par minuter så får Manuell denna fina gös inte den största kanske men en fin gös.
    Gös fisket är verkligen super trögt så vi bestämmer oss för att köra gädda. Manuell kör båten och han är super duktig på att leta sig fram med branter bra fiske ställen etc… Måste berömma dig där Manuell jag är djupt imponerad.
    Jag lägger ett kast på en het spot och smack hugget är stenhårt på min Dexter Shad i lime grön färg. Smack 106 cm efterleks gädda.

Väx på dig C&R!Vi fortsätter med gäddfisket på ett noga valt ställe som håller hyfsade individer. Och smack sådär ja en fin gädda.Dexter Jerk i regnbågsfärg testa denna pearl färg den är GRYM! Denna individ hade bölder på skallen, men den var i grym kondition så den mådde inte dåligt av det som vi såg iallafall.Fiske är verkligen beroende framkallande, jag ser verkligen skillnaderna på gös / gäddfisket på många sätt. Ett är att i kall nordan så fryser en gös fiskare mer då man ligger mer exponerad för kalla vindar vågor mm…. Skönt att kombinera åka in i en varm vik för gäddfiske med lä underbar kombination rekommenderas verkligen och KUL!Vi har en mycket trevlig dag och snart kommer en ny, vi rundar av kvällen med fiskehistorier och min sambo Cecilia har dukat upp med super gott hemma och gott rödvin Tack underbara gumman!Nästa dag ska Adam med oss och haglet fortsätter kalla vindar kommer spegla dagen. Inga roliga förhållanden… Men skam den som ger sig!Adam vertikalar med gunkis still gun *i firetiger färg och en pelagisk gädda kan inte motstå den. Bra fiskat Adam!Adam hade gått 04 30 så han vr trött han sov i en guppande båt i en timme när det haglade men inge gnäll på hela dagen Adam jag är så imponderad!Manuell bara fortsätter lära mig om massor av för mig nya ideer kring fisket och det funkar verkligen! Denna dag är också super trög men super rolig! Vi letar fisk och har många intresserade gösar men svårt.Manuell visar dock fram fötterna och smackar på helt klart fin gös.Vi hade en super trevlig helg och ser fram emot nya trevliga turer, tack för allt Manuell /Jonas

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
995 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 989 visningar